Biķernieki, Rīga
22.08.1971
Formula 1
Apļa garums: 3,662 km
Distance: 20 apļi = 73,240 km
Ātrākais aplis: Stņislavs Fomičevs 1:43,0 = 127,99 km/h
Startēja: 15
Finišēja: 10
Formula 2
Apļa garums: 3,662 km
Distance: 20 apļi = 73,240 km
Ātrākais aplis: Vladislavs Barkovskis 1:44,0 = 126,76 km/h
Startēja: 11
Finišēja: 5
Formula 3
Apļa garums: 3,662 km
Distance: 20 apļi = 73,240 km
Ātrākais aplis: Enn Griffel 1:42 = 129,24 km/h
Startēja: 17?
Finišēja:
Formula 4
Apļa garums: 3,662 km
Distance: 20 apļi = 73,240 km
Ātrākais aplis: Valter Karneem 1:55,0 = 114,64 km/h
Startēja: 30
Finišēja: 17
Šogad PSRS čempionāts autobraukšanā šosejā pa apli notiek trijos posmos. Pirmais jau tika aizvadīts 30. maijā Minskā, bet trešais, pēdējais notiks pēc nedēļas Tallinā. Uz otrā posma sacensībām, kas svētdien risinājās Rīgas Biķernieku trases ātruma aplī (3,662 km), bija ieradušies vairāk nekā astoņdesmit mūsu valsts labākie sacīkšu automobiļu braucēji ar pirmā posma uzvarētājiem talliniešiem M. Laivu, M. Reintamu, krasnodarieti J. Mečkovski un tbilisieti T. Zaharovu, vairākkārtējiem čempioniem E. Grifelu (Tallina), V.Grekovu (Krasnodara) un V. Barkovski (Maskava) priekšgalā. Minskas posmam mūsu «ātrumnieki» nebija pienācīgi gatavojušies. Vienīgi V. Sils ceturtās formulas klasē spēja ierindoties 15. vietā, bet pārējie no cīņas atteicās jau treniņos. Kā būs šoreiz, kad sacensības notiek pašu mājās? Jau sestdien kontroles braucieni parādīja, ka mūsējie nolēmuši reabilitēties - P.Jevstafjevs ieguva otro, A. Kļaviņš ceturto, V. Tjaguņenko piekto un E. Salms sesto starta vietu finālsacensībām savu mašīnu klasēs. Vispirms gribas atzīmēt zīmīgu faktu: nevienam no pirmā posma uzvarētājiem šoreiz neizdevās savu panākumu atkārtot. Visvairāk tur vainojami mašīnu motori, kuriem lielās slodzes dēļ radās dažādas kļūmes. Un ko nozīmē kaut vai reizi uz īsu brīdi piestāt pie mehāniķu «boksa», tas zināms katram.
Pirmais starts trešās formulas sacīkšu mašīnām. Tām jāveic 20 apļi (73,24 km). Jau paša sākumā vadībā izvirzījās lieliskais igauņu autobraucējs E. Grifels. Ar katru apli vairāk attālinoties no pārējiem, Grifels mērķi šķērsoja kā pārliecinošs uzvarētājs. Labākajā aplī viņš sasniedza ātrumu 129,24 km/h. Arī otro vietu ieņēma Igaunijas sportists H. Karu. Trešais bija V. Romanovs (KPFSR). Pirmā posma uzvarētājs T. Zaharovs (Gruzija) palika sestais. Mūsu J. Vinte ierindojās 10. vietā, bet V. Tjaguņenko nokavēja startu. Ceturtās formulas sacīkšu mašīnu klasē cīņu sāka 30 dalībnieki, bet finišēja tikai 16. Visas pirmās četras vietas savā starpā sadalīja Igaunijas autobraucēji P. Lānso, A. Ilume, J. Adamsons un pirmā posma uzvarētājs M. Reintams. Slavējami turējās ādažnieks E. Salms, ierindojoties piektajā vietā. Arī V. Sils savu pirmā posma rezultātu paaugstināja uz 9. vietu. V. Krūmiņš bija vienpadsmitais. Tad uz starta līnijas stājās spēcīgās pirmās formulas mašīnas. Līdz 13. aplim pārliecinošs līderis bija M. Laivs, bet tad motors sāka niķoties, un pirmā posma uzvarētājs jau bija ceturtajā vietā. Vadību pārņēma otrs Igaunijas pārstāvis H. Sārms un uzvarēja. Lieliski brauca mūsu P. Jevsiafjevs un līdz 16. aplim droši turējās otrajā vietā. Taču nelaime nenāk brēkdama. Kad līdz mērķim bija atlikuši vairs tikai trīs apļi, Jevstafjeva mašīnas motors «noklapēja». Lai cik tas būtu nepatīkami, jāsamierinās ar 10. vielu. Otro vietu ieguva J. Pēreņeckis (Maskava). Par nokavēto startu trešās formulas klasē V.Tjaguņenko tiesnešu kolēģija atļāva startēt ar pirmās formulas mašīnu. Un mūsu autosporta veterāns priecīgi pārsteidza visus. No viņam pie šķirtās pēdējās starta vietas Viktors uzsāka iedzīšanu. Pirmajā aplī 10., otrajā 8., ceturtajā 7., līdz beidzot mērķi Viktors šķērsoja kā godalgotās trešās vietas ieguvējs. Otrās formulas sacīkšu mašīnu klasē uzvarēja pagājušā gada čempions krasnodarietis V. Grekovs. Ofro vietu ieguva V. Povarovs (Ukraina), trešo mūsu populārais motosportists Andris Kļaviņš. Jāatzīmē, ka Andri par iepriekšēju kustību pirms starta tiesnešu kolēģija sodīja ar apturēšanu uz dažām sekundēm. Ja nebūtu šī pārkāpuma, Kļaviņām bija visas iespējas izvirzīties līdz otrajai vietai. Pirmā posma uzvarētājs J. Mečkovskis palika aiz Kļaviņa 4. vietā. Čempionāta medaļu liktenis izšķirsies pēc nedēļas Tallinā. Mūsu sportistiem, liekas, uz medaļām nekādu reālu izredžu nav. Taču vēl ir visas iespējas kopvērtējumā ranga tabulā ierindoties augstāk un dot savas republikas komandai vērtīgāku punktu summu. Patīkami atzīmēt, ka šoreiz uz varētājus apbalvoja tūlīt pēc katras klases brauciena.
E. Pladars
Andris Kļaviņš ir bijis Padomju Savienības čempiona godā motokrosā. Tagad viņš parqājis uz ātrāku braucamo un, kaut gan autosportā vēl meistars nav, «min uz papēžiem» atzītiem favorītiem. Tā tas notika arī nupat Biķernieku trasē. N. RABO foto