Valdis Belmers
Dzimis 1944.gada 26.septembrī Rīgā
Valdis ir jaunākais no slavenajiem brāļiem Belmeriem, kuri dominēja septiņdesmito un astoņdesmito gadu PSRS autosporta trasēs Volgu klasē. Braucēja karjeras laikā Valdis Belmers četras reizes izcīnīja PSRS čempionāta sudraba medaļas, kā arī neskaitāmas reizes kāpa uz goda pjedestāla Vissavienības sacensībās.
1969.gadā Valdis Belmers aizgāja strādāt uz Rīgas autoremonta rūpnīcu, kura specializējās automašīnu „Volga” kapitālajā remontā. Autosporta entuziasta, sporta žurnālista un auto sacensību komentētāja Aleksandra Sproģa vadībā rūpnīcā bija dibināta un pastāvēja autosporta sekcija ar trīs automašīnām „Volga” GAZ-21. Juris, kurš strādāja Rīgas taksometru parkā, jau vairākus gadus veiksmīgi piedalījās sacīkstēs un mudināja arī brāli sēsties pie sporta mašīnas stūres.
1970.gadā Valdis sāka piedalīties rallija, hipodroma, autodaudzcīņas, sprinta un kalnā braukšanas sacensībās Siguldā. Rezultāti strauji uzlabojās. Trenera nebija, taču brālis Juris vienmēr palīdzēja ar padomu braukšanas meistarības pilnveidošanā. Vairumā no pirmā gada sacīkstēm, Valdis bija pirmajā trijniekā vai izcīnīja uzvaras. Pirmās sacensības šosejā pa apli bija Baltijas meistarsacīkstes 1970.gadā. Pēc pieciem apļiem Valdi noņēma no distances par bīstamu braukšanu.
1971.gads bija pirmā nopietnā sezona autošosejā. Valdis piedalījās četrās sacensībās ar Volgu GAZ-21 un visās finišēja 4.vietā. „Dzintara Volgā” bija reāla iespēja izcīnīt vietu pirmajā trijniekā, taču 200m pirms finiša viņu apsteidza maskavietis A.Zamislovs. Šajā gadā sākās Valda Belmera sadarbība ar vadošo PSRS riepu izstrādātāju- Riepu rūpniecības zinātniskās izpētes institūtu (НИИШП), kas vēlāk ļāva braukt ar jaunākajiem riepu modeļiem agrāk kā konkurentiem.
1972.gadā viņš saņēma jauno Volgu GAZ-24, pat rūpnīcas direktoram tādas vēl nebija. Jau sezonas pirmajās sacensībās konkurentiem bija jārēķinās ar jaunu nopietnu kandidātu cīņa par uzvaru – 2.vieta. Ilgi nebija jāgaida arī pirmā uzvara. „Dzintara Volgas” sacensībās Biķernieku trasē Valdis finišēja pirmais izcīnot arī Latvijas čempiona titulu.
1973.gadā PSRS čempionātā divu posmu kopvērtējumā Valdim 5.vieta un izpildīts PSRS sporta meistara normatīvs.
1974.gada sezonas atklāšanas sacensībās 3.vieta un „Dzintara Volgā” 2.vieta aiz brāļa. PSRS čempionātā Valdis bija labākais no latviešiem Volgās- 4.vieta. Sezonas noslēgumā „Borovaja” trasē pārliecinoša uzvara „Zelta Rudens” balvas sacīkstēs.
1975.gadā turpinājās otro vietu sērija sezonas atklāšanas sacensībās, avīzes ”Trud” un „Dzintara Volgas” balvu izcīņā. Šajā gadā brāļi Belmeri izcīnīja vēsturisku dubultuzvaru PSRS čempionāta un Tautu spartakiādes sacensībās Kijevā- Juris bija pirmais un Valdis otrais, un palīdzēja Latvijai iegūt 1.vietu komandu vērtējumā. Sezonas beigās Valdim atkal uzvara ”Zelta Rudens” balvā Baltkrievijā.
1976.gadu Valdis uzsāka ar 3.vietu ATD CAMK balvā. Biķerniekos Valdis uzvarēja „Trud” balvā, „Dzintara Volgas” balvā, kā arī Baltijas un Latvijas čempionātā. PSRS čempionātā Rīgā izstājās.
1977. gada sezonā Valdis Belmers pirmais izbrauca uz starta ar jauniem lietajiem riepu diskiem, kurus viņš iegādājās ar kāda Maskavas diplomāta starpniecību, un startēja ar jaunu eksperimentālu riepu modeli. Diemžēl autosporta funkcionāriem, laikam radās skaudība un viņi aizliedza Valdim piedalīties sacensībās kopējā ieskaitē. Neskatoties uz to, ATD CAMK balvā Valdis finišēja 1.vietā. Laikraksta „Trud” balvā 1.vieta, „Zelta Rudens” balvā atkal 1.vieta. PSRS čempionātā pievīla tehnika un izstāšanās.
1978.gadā Valdis uzvarēja „Dzintara Volgā” un Latvijas čempionāta ieskaitē, kā arī finišēja otrais ATD CAMK un „Trud” sacensībās. PSRS čempionātā otro reizi Valdis izcīnīja sudraba medaļu, piekāpjoties Gorkijas autorūpnīcas sportistam Jurijam Levčenko, un bija ātrāks par brāli.
1979.gada sezonas atklāšanas sacensībās Valdim 2.vieta. Autotransporta ministrijas sacīkstēs 2.vieta aiz Jura un uzvara „Dzintara Volgā” un Latvijas čempionātā, pārspējot Viktoru Kalniņu
1980.gadā Valdis Belmers bija otrais ATD CAMK balvā, 4.vieta Baltijas un Latvijas čempionātā un diskvalifikācija „Dzintara Volgas” sacensībās.
1981.gadā Valdis izcīnīja savu trešo PSRS vicečempiona titulu, šoreiz piekāpjoties vietējam ukraiņu sportistam Leonīdam Ļeonovam. Vēl bija veiksmīgs starts ATD CAMK balvā – 3.vieta.
Astoņdesmitajos gados aizvien vairāk laika tika veltīts mājas celtniecībai, pajuka rūpnīcas kolektīvs un par godalgotajām vietām kļuva grūti cīnīties.
1982.gadā piedalījās tikai ATD CAMK balvā – 5.vieta un PSRS čempionāta finālsacensībās Kijevā – 6.vieta.
1983.gadā „Dzintara Volgā” Valdis finišēja 2.vietā aiz brāļa. PSRS čempionātā līdz finišam netika.
1984.gadā sezonas atklāšanā 3.vieta un diskvalifikācija PSRS čempionāta pusfinālā Rīgā.
1985.gadā konkurence bija krietni pieaugusi un lai noturētos starp vadošajiem PSRS sportistiem bija krietni jāpasvīst. Nekas cits neatlika kā nopietnāk gatavot tehniku un piedalīties vairāk sacensībās. Tuvojoties sezonas beigām rezultāti uzlabojās- „Dzintara Volgā”- 7.vieta, Autotransporta ministrijas balvā – 2.vieta, PSRS čempionāta pusfinālā – 2.vieta un finālsacensībās Kijevā – ceturtā PSRS čempionāta sudraba medaļa.
1986.gada sezonā Valdis izcīnīja uzvaru „Dzintara Volgas” balvas izcīņā. Baltijas čempionātā viņš bija trešais, bet PSRS čempionātā izstājās.
1987.gadā PSRS čempionāts pirmo reizi sastāvēja no četriem posmiem- trīs priekšsacīkšu posmi noritēja Tbilisi, Kijevā un Rīgā, ka arī finālsacensībām Biķernieku ātruma aplī. Priekšsacīkšu posmos Valdis bija finišējis 6., 2., 2.un pirms fināla kopvērtējumā bija otrais aiz brāļa Jura. Finālā 6.aplī Valdis nesadalīja trasi ar S.Tolstolucki no Gorkijas autorūpnīcas un izslīdēja no trases. Līdz 11.vietai viņš paspēja nokļūt, taču medaļai ar to nepietika. Kopvērtējumā – 6.vieta. „Dzintara Volgas” balvā Valdis bija 3.vietā.
1988.gadā 2.vieta BKSB balvas izcīņā, 3.vieta avīzes „Trud” balvā un 4.vieta „Dzintara Volgas” balvā. PSRS čempionātā izstājās.
Deviņdesmito gadu sākumā tehnikas sagatavošana prasīja aizvien lielākus finansu līdzekļus, arī jaunības azarts bija mazinājies. Vairāk kā divdesmit gadi autosportā bija paņēmuši daudz spēka, līdzekļu un veselības. Turpināt braukt tādā līmenī kādā Valdis Belmers bija pieradis, vairs nebija iespēju un pēc 1991.gada autosportam tika pielikts punkts.
2011.gadā Valdis Belmers piedalījās atjaunotajās Dzintara Volgas sacensībās Biķerniekos. Ar savu tradicionālo 40.nummuru viņš startēja vēsturisko automašīnu GAZ-24 klasē.