Nemuno Žiedas, Kauņa
28.-29.09.1963.
Kaunā, Nemunas trasē, notika Lietuvas PSR meistarsacīkstes autobraukšanā. Tajās piedalījās arī daudzi citu republiku labākie šī sporta veida pārstāvji, to vidū rīdzinieki Voldemārs Beišāns, Jūlijs Vinte un Arnolds Dambis. 500 kub. cm klasē uz starta nostājās 9 mašīnas. Sporta meistars Voldemārs Beišāns sacensību vieta ieradās tikai 15 minūtes pirms starta tieši kā iebraucis no Rīgas. Protams, izmēģināt trasi, kas ir 5,5 km gara un slavena ar saviem trim asajiem pagriezieniem, vairs nebija iespējams. Neraugoties uz to, Beišānam bija stingra apņemšanās revanšēties labākajam Lietuvas auto braucējam, PSRS meistarsacīkšu sudraba medaļas ieguvējam sporta meistaram Aksionaitim, kas Rīgā notikušajās Latvijas meistarsacīkstēs finišēja ātrāk nekā Beišāns. Priekšnoteikumi bija grūti, jo rīdziniekam nācās startēt pēdējam. Taču jau pēc otrā apļa Beišāns izvirzījās vadībā. To viņš panāca, loti veiksmīgi braucot līkumos (ceļš bi|a mitrs, jo smidzināja lietus). Pavisam bija jāveic 10 apli. Beišāns finišēja pirmais, atstājot 2. vietas leguvēju Lietuvas čempionu Aksionaiti sev aiz muguras 1,5 kilometrus. Spožs revanšsl Līdz ar to Voldemārs Bjelšāns kļuvis par neoficiālo Baltijas republiku čempionu (viņš guvis uzvaru ari Igaunijas PSR meistarsacīkstēs). Šai klasē 9 braucēju konkurencē Jūlijs Vinte ierindojās 4. vietā. Standarta automašīnu grupā («Volgas» ar uzlabotiem motoriem) sacensību dalībniekiem bija jāveic 38 apli. Tas prasīja milzīgu nervu sasprindzinājumu, ilgu maksimālu koncentrāciju un lielu fizisko piepūli, it sevišķi vēl tāpēc, ka no starta reizē aiztrauca 23 mašīnas! Distances sākumā Arnolds Damjpis brauca kā ceturtais: priekšā bija viens lietuvietis un divi ļeņingradieši. Lietuvietis, kurš brauca ar lieliski sagatavotu motoru, drīz vien vairs nebija sasniedzams, bet pārējo trīs vadošās grupas dalībnieku vidū iedegās loti Interesanta un spraiga, asiem momentiem bagāta cīņa, kur mašīnas brīžiem brauca pat uz diviem riteņiem. Viens no ļeņingradiešiem sasprindzinājumu neizturēja un atpalika, bet otrs nevairījās no asumiem. Pēdējie 200 metri... Mašinas drāžas viena otrai līdzās ...Finišs! Un ... par plaukstas tiesu ātrāks bija rīdzinieks Dambis. Tā sauktajā «sporta mašīnu klasē* rīdziniekiem nebija nevienas mašīnas, tāpēc komandu vērtējumā bija jāatsakās no pavisam drošās 1. vie-tas un jāsamierlnās ar trešo. Jāatzīmē mūsu dienvidu kaimiņu autobraucēju Izaugsme. Lietuvieši ievērojami kāpinājuši savu sporta meistarību un audzina arī jaunus talantīgus braucējus. Viņu rīcībā ir 13 sacīkšu mašīnas.
J. Robs, Sports, Nr.119 (03.10.1963)
Grupa A
Apļa garums: 5,450 km
Distance: 38 apļi = 207,10 km
Ātrākais aplis: Vilnis Janikovskis 3:04 = 106,6 km/h
Startēja: 23
Finišēja:
Grupa B
Apļa garums: 5,450 km
Distance:
Ātrākais aplis:
Startēja:
Finišēja:
Grupa V
Apļa garums: 5,450 km
Distance:
Ātrākais aplis:
Startēja:
Finišēja:
Sacīkšu automašīnas
Apļa garums: 5,450 km
Distance: 10 apļi = 54,50 km
Ātrākais aplis: Vladimirs Orlovs 2:39 = 123,4 km/h
Startēja: 9
Finišēja: