Parnu-Sauga Ringrada, Pērnava
22.-23.08.1998
Brīvā klase
Race 1
Apļa garums: 2,340 km
Distance: 15 apļi = 35,10 km
Ātrākais aplis: Tonu Soomer 1:06,67=126,35km/h
Startēja: 7
Finišēja: 6
Brīvā klase
Race 2
Apļa garums: 2,340 km
Distance: 15 apļi = 35,10 km
Ātrākais aplis: Tonu Soomer 1:07,01=125,71km/h
Startēja: 7
Finišēja: 7
Super 1600
Race 1
Apļa garums: 2,340 km
Distance: 14 apļi = 32,76km
Ātrākais aplis: Tarmo Ausing 1:14,15=113,61km/h
Startēja: 6
Finišēja: 6
S 1600
Race 2
Apļa garums: 2,340 km
Distance: 14 apļi = 32,76km
Ātrākais aplis: Tarmo Ausing 1:15,91=110,97km/h
Startēja: 6
Finišēja: 6
Formula 1600/ F4
Race 1
Apļa garums: 2,340 km
Distance: 15 apļi = 35,10 km
Ātrākais aplis: Meelis Telliskivi 1:06,08=127,48km/h
Startēja: 9
Finišēja: 8
Formula 1600/ F4
Race 2
Apļa garums: 2,340 km
Distance: 15 apļi = 35,10 km
Ātrākais aplis: Meelis Telliskivi 1:07,45=124,89km/h
Startēja: 9
Finišēja: 8
VW Golf I
Race 1
Apļa garums: 2,340 km
Distance: 15 apļi = 35,10 km
Ātrākais aplis: A.Griķis&P.Noode 1:17,55=108,63km/h
Startēja: 18
Finišēja: 15
VW Golf I
Race 2
Apļa garums: 2,340 km
Distance: 15 apļi = 35,10 km
Ātrākais aplis: Andris Griķis 1:17,83=108,24km/h
Startēja: 15
Finišēja: 14
VW Golf II
Race 1
Apļa garums: 2,340 km
Distance: 15 apļi = 35,10 km
Ātrākais aplis: Jānis Horeliks 1:16,68=109,86km/h
Startēja: 9
Finišēja: 8
VW Golf II
Race 2
Apļa garums: 2,340 km
Distance: 15 apļi = 35,10 km
Ātrākais aplis: Jānis Horeliks 1:17,34=108,92km/h
Startēja: 9
Finišēja: 8
Nedēļas nogalē Pērnavas autotrasē risinājās Baltijas kausa izcīņas trešais posms VW Golf automašīnām. Kā jau šajā klasē pierasts, dominēja Latvijas pārstāvji gan VWGolfl, gan VW Golf 2 konkurencē mūsu valsts sportisti aizņēma visu goda pjedestālu. Igaunijas sacīkstēs atšķirībā no tiem Baltijas kausa posmiem, kas notiek Latvijā, abas golfu klases startē vienā braucienā. Uz starta līnijas devās 26 dalībnieki, no kuriem vairāku vārdi nedzirdēti Raimo Langs, Svens Pārands, Veljo Madibergs... lau pirms sacīkstes bija puslīdz skaidrs Latvijas pārstāvji dominēs, jo tieši mūsu valstī iesākās šīs VW Golf kausa autosacīkstes, kuras pēdējā laikā iepatikušās arī igauņiem. Un tieši Latvijas pārstāvji uzvarējuši itin visos VW Golf kausa posmos. 1996. gadā gan bija gadījums, kad divus no trim goda pjedestāla pakāpieniem aizņēma Igaunijas VW Golf “pionieri” Pēters Node un Heino Karikosks, bet uzvarēja Latvijas autobraucējs Andris Pļavenieks. Šoreiz Igaunijas sportisti palīstu dāvanu parūpējās otrajā braucienā. Uzreiz pēc starta vairāki ziemeļu kaimiņi savā starpā nesadalīja pirmo līkumu un avarēja Viņu vidū arī Pēters Node un Pāvo Rebane, kuri savās mājās vienmēr ir spēcīgi. VW Golf 1 konkurencē abos braucienos uzvaras izcīnīja Andris Griķis, kurš ir viens no spēcīgākajiem arī Latvijā. Otrais palika viņa komandas biedrs Gatis Panavs. Gatim šī ir tikai pirmā sezona VW Golf sacīkstēs. Trešajā vietā palika Džo Labuckas. Džo kļuva jau par otro sporta kluba RDM pārstāvi, kurš šogad “iemēģinājis” goda pjedestālu. Pirms tam to paveica Ģirts Ulpe, sekmīgi startēdams gada pirmajās sacīkstēs Pērnavā. Pirms tam, divus gadus startējot VW Golf kausā, ne Ģirts, ne Džo nespēja nokļūt uz goda pjedestāla. Ulpe ļoti pārliecinoši startēja otrajā finālbraucienā, no 12. starta vietas finišēdams trešajā pozīcijā. Pirmajā braucienā atskrūvējās stūre un sajutu dīvainu vibrāciju, sacīja Ģirts. Domāju, ka kaut kas krīt nost, jo nesen pirms sacīkstēm biju “pārlasījis” mašīnu. Lēnām aizbraucu līdz finišam, jo tagad man Baltijas kausā svarīgs katrs punkts vienu posmu esmu izlaidis. Otrajā braucienā tiku līdz trešajai vietai un piektajai kopvērtējumā. Prieks par Džo, kurš, braucot ļoti stabili (divreiz 4 vietas), tika uz goda pjedestāla. VW Golf 2 konkurencē, tāpat kā pēdējos VW Golf kausa posmos ierasts, abos braucienos labākais bija Jānis Horeliks. Otrajā vietā palika Andris Pļavenieks, trešais Jānis Kalugins. Viņus abus nešķīra neviens punkts, vienkārši Pļavenieks bija finišējis augstāk otrajā braucienā. Baltijas kausā ir svarīgi nevis posmā izcīnītie punkti braucienā, bet gan vieta. Ne tā kā VW Golf kausa sacīkstēs, kur svarīgs katrs brauciens šeit nozīmīga abu braucienu summā izcīnītā vieta, jo par pirmo vietu posmā tiek piešķirti 15 punkti, par otro 12, par trešo 10, ceturto 9 u.t.t. Šajās sacīkstēs startēja arī VW Golf kausa organizētājs Indulis Rukuts ar sava dēla Kristiānā mašīnu. Diemžēl tehnikas defekti neļāva viņam sīksti cīnīties ar konkurentiem, un jāsamierinās ar devīto vietu, otrajā braucienā pat nefinišējot. Tagad līdz Baltijas kausa ‘9B noslēgumam palicis vairs tikai viens posms, kas risināsies Rīgā. Biķernieku trasē. Skaidrs ir viens Andris Griķis pēdējā posmā var nestartēt, jo jau kļuvis par 1998. gada Baltijas labāko VW Golf 1 klasē. Otrajā vietā pirma jiem golfiem ir Ivars Keišs, trešajā Džo Labuckas. VW Golf 2 konkurencē pagaidām labākais rezultāts Andrim Pļaveniekam 37 punkti. Aiz viņa ar 30 “acīm” seko Jānis Horeliks, bet trešajā vietā labākais no igauņiem Heino Karikosks 27 punkti. Notika arī sacīkstes brīvajai klasei. Labākie, kā jau ierasts, bija abi jaunie BMW 320i Tonu Somers un Andress Bergmans Arī trešajā vietā Polaris Racing pārstāvis Jarmo Trummals ar BMW M, mūsu Rolands Dūda ceturtais.
VWGolf1
Andris Griķis 120, Gatis Panavs 93, Džo Labuckas 76, Ivars Keišs 65, Ģirts Ulpe (visi Latvija) 59, Marguss Pilaks 56, Aksels Pūsts 53, Pēters Node 50, Kāris Spiegels 50, POvo Rebane (visi Igaunija) 46, Juris Muštukovs 38, Pauls Timrots (abi Latvija) 36.
VWGolf2
Jānis Horeliks 120. Andris Pļavenieks 93, JOnis Kalugins (visi Latvija) 93, JOks MOtens 76, Heino Karikosks 65, Mareks Luhtheins (visi Igaunija) 59, Valters Cēsnieks (Latvija) 53, Ahti Sei (Igaunija) 25, Indulis Rukuts (Latvija) 25.
Brīvā klase
Tinu Somers 120, Andress Bergmans (abi BMW 320i) 100, Jarmo Trum mals (visi Igaunija, BMW M 3) 86, Rolands Dūda (Latvija, Mercedes 190) 72. Tanels Kutsars (BMW 325i) 72 Valdurs Reinsalu (Ford Cosworth) 59, Andress KObels (visi Igaunija. BMWF2) 31.
Mārtiņš DZENĪTIS
Sports (Latvijas PSR Sporta biedrību izdevums), Nr.195 (26.08.1998)