1996 VW Golf kauss 8.posms
1996 VW Golf kauss 8.posms
Biķernieku balva
Rīga, Biķernieki
31.08.1996
GOLF KAUSĀ KROSA VĒSMAS
Mārtiņš DZENĪTIS
Pagajušo sestdien notika lielākais notikums autošosejā šogad Biķernieku kausa izcīņa. Turklāt arī VW Golf kausa dalībnieki veica astoto posmu. Jāsaka, ka tieši VW Golf kausa izcīņā risinājās visinteresantākie notikumi. Izcīnīts tika katrs punkts, tādēļ skatītāji redzeja tieši to, uz ko bija atnākuši skatīties, asu cīņu trasē, bakstīšanos, grūstīšanos un neskaitāmas sadursmes. Taisnību sakot, sacikste atgādināja krosa mačus, kur sadursmes redzamas gandrīz katra līkumā. Šoseja tikai tas notiek lielāka ātrumā, tādeēļavarijas ir vēl efektīgākas. Izcīnījis pote posirion (un velāk par šo sasniegumu saņēmis kasti Carlsberg alus), no starta vadību uzņēmās valmierietis Rolands Krasts, taču priekšā nenoturējās ilgi viņu apsteidza Andris Pļavenieks. Kādā no likumiem, izslīdot no trases, Andra auto izrauj no drošības joslas pamatīgu pusķieģeli, kas trāpa Krasta auto stikla, to sadauzot. Taču tas neliedz Rolandam turpināt ciņu gan ar apgrūtinātu redzamību. Pēdējā apli Pļavenieks veic vēl vienu “pastaigu” pa drošības joslu, zaudējot līderpozīciju. Taču tad rodas problēmas Rolandam, un viņš finišā ir tikai trešais nepilnu sekundi aiz Pļavenieka. Starp viņiem spēj iespraukties Valdis Brokāns. Arī pēc finiša brauciena uzvārētājs Andris nespēj nomierināties un dodas ''izbrauku ma" drošības joslā. Otro braucienu varētu nosaukt par vēršu cīņām. Jau pirmajā likumā divās sadursmes cieš vairākas mašīnas. Rolanda Krasta Golf tiek iespiests starp Brokana un Uģa Skujas mašīnām, un vadība izvirzās Pļavenieks. Izradās, ka pēc šis sadursmes Rolanda auto nolūzis izpūtējs. Taču valmierietis turpina ciņu, neskatoties uz to. ka šis “bleķa gabals” velkas pa zemi. Vel vairāk! Izmantojot Andra kļūdu, viņš izvirzās līderos! Taču trasē notiek vel šādas tādas interesantas lietas. Pirmā apļa pēdēja likumā pamatīga sadursme, kura šķērsam trasei tiek sagriezta Alda Jankovska mašīna. To taranē Gints Cīrulis, trases apmalīti kā tramplīnu pārvar Ģirts Ulpe, drošības joslā izbrauc vēl pāris automašīnas, taču “ievainojumus” negūst. Cīruļa un Jankovska mašuias gan ir pamatīgi apdauzītas, un viņiem nākas izstāties. Nepaspējuši kārtīgi aptvert, kā vainas dēļ notikusi šī sadursme, skatītāji jau redz nākamo trases ātrākajā vietā rīdzinieka Andra Pļavenieka VW iebrauc durvis Rolanda Krasta auto. Rīdzinieks liela ātrumā “izlido” zālienā, gandrīz ietriecoties betona apmalē. Pēc šīs sadursmes Krasts nostabilizējas līderpozīcijā, bet kas tad tas'* No lauzta izputēja dēļ viņam tiek paradīts melnais karogs un sacīkste galā. Tiesnešu spriedums ar nolūzušu izpūtēju braukt ir bīstami. Turpinājumā braukšana kļūst mierīgākā, tikai Jānis Kalugins mēģina no trases izstumt Andri Daugaviņu, bet neveiksmīgi Jānis tikai sadauza abiem mašīnas. Pēdējā aplī “nolūzt” Valdis Brokāns. bet uzvaru svin Pļavenieks. Ceturtais paliek Raimonds Dzintars, kurš beidzot atkal startē, šoreiz ar mašīnu, pie kuras stūres iepriekšējos posmos sēdēja Mārtiņš Asnis. Biķernieku kausa ietvaros trase atkal redzējām formulas. Kā jau ierasts, labākie šaja klasē ir igauņi. Meliss Telliskivi bija ieradies ar pavisam jaunu formulu pēdējo modeli no Estonia rūpnīcas. Sī formula bija galvas tiesu pārākā par konkurentēm. Pirmo reizi gadījās redzēt, ka F-1600 klases formulai ir regulejami antispami labākai aerodinamikai. Mēliss bija labākais treniņos un ari sacīkstes pirmos apļus bija vadība, taču izstājas. Par uzvārētāju kļuva Urmass Laanso, bet labākais no latviešiem Laauris Rešetniks trešais. Brivajā klase, neskatoties uz avāriju treniņbraucienos, uzvarēja Vitauts Venskuns ar BMW M3, kurš kādreiz piederēja Tinu Someram. Viņa galvenais konkurents tautietis Aurelijs Simaška (Ford Escort RS Cosworth) izstājās pirmajā apli. Latvijas rallists Gunvaldis Groskops (Lancia Delta HF Integrale) finišēja trešais. Visaizraujošākā bija ciņa par piekto vietu. Sīvi spēkojās (un pat piedzīvoja sadursmi) Māris Mellis (Audi 80 Quatiro) un Ainārs Sļadzevskis (VAZ 2101). Finiša par nieka pussekundi priekšā bija Māris.
VW Golf
Race 1
Apļa garums: 3,662 km
Distance: 10 apļi = 36,62 km
Ātrākais aplis: Rolands Krasts 1:45,400 = 125,08 km/h
Startēja: 25
Finišēja: 23
VW Golf
Race 2
Apļa garums: 3,662 km
Distance: 10 apļi = 36,62 km
Ātrākais aplis:
Startēja: 22
Finišēja: 15