Parnu-Ring, Pērnava
26.09.1993.
Brīvā klase
Apļa garums:
Distance: 15 apļi
Ātrākais aplis:
Startēja: 9
Finišēja:
A-1300 – kopējs brauciena ar A-1600
Apļa garums:
Distance:
Ātrākais aplis:
Startēja: 11
Finišēja:
A-1600
Apļa garums:
Distance:
Ātrākais aplis:
Startēja:
Finišēja:
Volgas
Apļa garums:
Distance:
Ātrākais aplis:
Startēja: 5
Finišēja:
Formula 1300
Apļa garums:
Distance:
Ātrākais aplis:
Startēja: 7
Finišēja:
Formula 1600
Apļa garums:
Distance:
Ātrākais aplis:
Startēja: 10
Finišēja:
KAĻĶIS PIRMAIS RĪGĀ UN PĒRNAVĀ
LATVIJAS AUTOSPORTA “SIMTPROCENTĪGA UZVARA”
Igaunijā atklātajās šosejas autosacīkstēs Pērnavas aplis’93 brīvajā sērijmašīnu klasē uzvarēja Andris Kaļķis, kurš startē ar Biķernieku kompleksās sporta bāzes mašīnu BMW M 3 un Latvijas kuģniecības atbalstu. Igaunijā Kaļķim pilnībā izdevās atkārtot Dzintara apļa sacīkstēs gūto panākumu cīņā ar vietējo līderi Tinu Someru. Sestdien un svētdien Igaunijā, Pērnavas trasē līdzās motosporta faniem pulcējās arī automīlētāji. Par Pērnavas apļa autosacīkšu “naglu” solījās kļūt divcīņa starp Kaļķi un igauni Tinu Someru, kurš brauc ar speciāli sagatavoto BMW M 3 mašīnu. Mūsu kaimiņu autofani ar dziļu sarūgtinājumu saņēma ziņu par Somera neveiksmi Biķerniekos, kur Dzintara aplī viņš avarēja distances pēdējos metros un zaudēja uzvaru. Igauņi savā trasē cerēja uz revanšu. Tāpat kā Biķerniekos, Someram bija pārsvars tehniskā ziņā spēcīgākās mašīnas dēļ, taču brauciena rezultāts atkal izrādījās pretējs gaidītajam. 15 apļu sacīksti brīvajā sērijveida mašīnu klasē uzsāka deviņi dalībnieki. Neskaitot Kaļķa un Somera BMW, startēja Peters Node ar volgu un žiguļu braucēji. Tā kā Somers Pērnavā ieradās sacīkšu dienā un nebija piedalījies treniņos (startēja Igaunijas rallijkrosa čempionātā), viņam brauciens bija jāuzsāk no pēdējās starta vietas. Tas Someram netraucēja jau otrajā aplī apdzīt brauciena līderi Andri Kaļķi. Protams, tribīnes to uzņēma ar ovācijām. Taču drīz vien igauņa BMW dzinējā atklājās defekts un vajadzēja iegriezties boksos. Tas ievērojami mazināja igauņu autofanu priekus. Kad Somers, remontējot palaidis garām Kaļķi par veselu apli, izbrauca trasē un septītajā aplī uz neatgriešanos iebrauca boksos, viņa līdzjutēju priekam bija pielikts punkts. Revanšs neizdevās, un Kaļķa īpašumā atkal pārliecinoša uzvara. Braucot vienmērīgi un stabili, Kaļķis apsteidza par apli ceturtās vietas ieguvēju Peteru Nodi. Otro un trešo vietu ieguva dalībnieki ar VAZ mašīnām baltkrievs Sergejs Mihailovs un igaunis Andress Kabels. Līdz ar to var uzskatīt, ka Latvijas autosporta pārstāvji “tālajā” Igaunijas trasē guvuši “simtprocentīgu uzvaru”. Dzintara apļa laikā uz sacīkstēm Pērnavā teicās braukt gandrīz visi “dzīvi palikušie" šosejas sportisti, bet reāli igauņu rīkotajās sacīkstēs ieradās vienīgi Kaļķis un mašīnas īpašnieku Biķernieku KSB un atbalstītāju— Latvijas kuģniecības pārstāvji. Sacensību trūkuma apstākļos, kad pašmājās notiek tikai divi mači sezonā, citiem izrādījās dažādi apstākļi, iemesli, problēmas utt. To nevar saukt par attaisnojumu, taču arī Lietuvu pārstāvēja tikai viens dalībnieks Vasilijs Haraims, kurš volgās palika otrais.
Pretēji mūsu sportistiem kuplākā skaitā ieradās Baltkrievijas (7) un Maskavas (6) braucēji. Maskavietis Viktors Kazanovs viens no talantīgākajiem braucējiem bijušās PSRS valstīs, kurš uzvarēja spēcīgāko formulu braucienā, uzstādīja jaunu Pērnavas trases rekordu. Negaidīti plašs izrādījās mājinieku igauņu pulks. Novērojama mūsu ziemeļu kaimiņu šosejas autosporta atdzīvošanās. Galvenais viņu pārsteigums bija Tomass Kallasmā, kurš mācēja uzvarēt 1300 kub. cm klases formulu sacīkstēs, apsteidzot titulēto maskaviešu veterānu Edgaru Lindgrenu (viņš startēja arī F-1600 klasē un bija piektais). Pēdējos gados vienīgais Lindgrena vērā ņemamais konkurents bija igaunis Rains Pilve, kurš tagad brauc Eiropas trasēs formulas Opel-Lotus sacīkstēs. Arī sērijmašīnu klasēs igauņi reprezentējās ar vairākām “nepadomju” ražojuma mašīnām. Erki Maijala A-1300 klasē palika ceturtais ar Mini-Austin “vabolīti”, A-1600 klasē vienu apli veica un diemžēl izstājās Tointi Kopas Porsche. Runājot par ārzemju mašīnām, jāatzīmē Mihails Tarakanovs no Sanktpēterburgas. Agrāk viens no labākajiem VAZ mašīnu braucējiem uzvarēja A-1600 klasē ar Toyota Corolla. Šis Pērnavā bija nopietnākais sacīkšu auto aiz abām BMW mašīnām.
Rezultāti citās klasēs
A-1300. Sergejs Mihailovs (VAZ, Baltkrievija), Andrejs Kondratjuks (VAZ, Baltkrievija), Sergejs Lapickis (VAZ, Baltkrievija).
A-1600. Mihails Tarakanovs (Toyota Corolla, Sanktpēterburga), Erki Pīrsalu (VAZ, Igaunija), Mēlis Teliskivi (VAZ, Igaunija). A-1300 un A-1600 kopējā braucienā startēja 11 dalībnieki.
Volgas. Peters Node (Igaunija), Vasilijs Haraims (Lietuva), Mati Rumesens (Igaunija). Startēja 5 dalībnieki.
F-1300. Tomass Kallasmā (Igaunija), Edgars Lindgrens (Maskava), Jāks Kūls (Igaunija). Startēja 7 mašīnas.
F-1600. Viktors Kazankovs (Maskava), Urmass Ūsnems (Igaunija), Ivo Lillebergs (Igaunija). Startēja 10 mašīnas.
Sports Nr.228 (29.09.1993)