1996 VW Golf kauss 9.posms
1996 VW Golf kauss 9.posms
LAMB balva
Rīga, Biķernieki
12.09.1996
Priekšpēdējais VW Golf kausa posms izvērsās par dueli Latvija Igaunija. Pateicoties Andrim Pļaveniekam, Latvija tomēr uzvarēja.
PAR IGAUŅIEM LATVIEŠI TOMĒR ĀTRĀKI
Mārtiņš DZENĪTIS
Sestdien Biķernieku Kompleksa jā sporta bāzē notika VW Golf kausa priekšpēdējais posms. Lai gan pirmajā braucienā dominēja divi igauņi Pēters Node un Heino Karikosks, uzvaru posmā, būdams nepārspējams otrajā braucienā, izcīnīja Andris Pļavenieks. PIRMS SACĪKSTĒM Uz šo notikumu bija ieradušies neredzēti daudz sportistu un skatītāju. Braukt gribētāju bija trīsdesmit divi, bet tik daudz autosacīkšu skatītāju, droši var teikt, Biķernieku trase ir uzņēmusi tikai Padomijas laikā. Nepierasti bija redzēt pilnībā aizpildītas četras tribīnes “elkonīti”. Pirms šī posma kopvērtējumā vadībā bija Andris Kaļķis 146 punkti. Viņam sekoja Rolands Krasts 142 punkti un Andris Pļavenieks 132 “acis”. Bija ieradušies ari divi igauņi Heino Karikosks, kurš jau guvis atzīstamus sasniegumus Golf kausā, un Pēters Node. Pēteru pazīstam kā lielisku braucēju ar volgām viņš bija vienīgais, kurš ko līdzīgs ar līdzīgu spēja cīnīties ar Juri Belmeru. Node iepriekšējos divus gadus šosejas sacīkstēs brauca ar VW Scirrocco tā kā var teikt, ka viņam jau ir pieredze vadīt VW. Startēja ari Latvijas labākais rallists Ivars Caune. Viņš gan brauca ārpus konkurences, jo mašīna apgādāta ar 1.8 litru motoru ar iešprici, lai gan tehniskajos noteikumos teikts motora darba tilpums nedrīkst pārsniegt 1,6 litrus automobiļiem ar iešprici un 1,8 litrus auto ar karburatoru. Izdevās noskaidrot, ka ari ralliju Ivars nav pametis nākamsestdien redzēsim viņu Liepājas pusē, kur notiks rallijs Kurzeme ‘96. Ari Jānis Alliks beidzot piedalās VW Golf kausā, taču mašīna vēl izskatās krietni vājāka nekā konkurentiem. PIRMAIS BRAUCIENS Pole position (un līdz ar to ari kasti Carlsberg alus), kā vienmēr, ieguva valmierietis Rolands Krasts, kurš spēja savas priekšrocības izmantot, pirmos divus apļus noturoties vadībā. Taču ātri vien Rolanda kļūdu izmantoja un viņu apdzina Golf kausa debitants igaunis Pēters Node. Drīz vien Krasts atkal bija ciemiņam blakus un mēģināja viņu apsteigt. Diemžēl tas valmierietim neizdevās, un viņš piedzīvoja sāpīgu sadursmi. Lai gan pozīciju viņš nezaudēja, mašīnas priekšējais spārns bija pielocījies pie riteņa, tas traucēja izbraukt līkumus un riepa jebkurā bridi varēja sprāgt. Rolands Krasts: Tā bija mana kļūda. Vajadzēja pagaidīt vēl kādu apli, kad būtu tuvāk. Liekas, ka viņš mani neieraudzīja spogulī. Katrā ziņā pēc avārijas līkumus vairs nevarēju izbraukt tik ātri, kā spētu. Riepa jebkurā brīdī varēja plīst, tādēļ esmu laimīgs, ka vispār finišēju. Taču šīs sadursmes dēļ biju tikai ceturtais, varēju būt pirmais... Zaudēti vērtīgie punkti kopvērtējumā. Ari igaunis Heino Karikosks bija apmierināts ar sasniegto. Pēc viņa vārdiem, Nodem viņš garām tikt neesot varējis pārāk ātrs bijis tautietis. Trešais finišēja Andris Pļavenieks. Andris: Startēju tikai no devītās pozīcijas, tādēļ uz augstāku vietu necerēju. Otrajā braucienā uz starta iziešu trešais, tad varēšu pacīnīties par augstākām vietām. Pirmo reizi startējušais Latvijas labākais rallists Ivars Caune bija pārsteigts par sacīkstēm: Tas jau līdzinās krosam! Taču braukt ir interesanti. Ari es ātri “piešāvos” un drīz viens pats sāku “kantēties" ar konkurentiem. Bet galvenais taču, ka braukt ir aizraujoši! OTRAIS BRAUCIENS Tas vairs nenorisa tik asi kā pirmais. Vadībā jau kopš starta izvirzījās Andris Pļavenieks un vairs neļāva savas pozīcijas apstrīdēt līdz pat finišam. Galvenā cīņa norisa starp abiem igauņiem. Galu galā otrais palika Heino Karikosks, un Andris varēja priecāties uzvara posmā un otrā vieta kopvērtējumā tikai par punktu atpaliekot no Rolanda Krasta. Bet Rolandam kārtējo reizi nepaveicās. Esot ceturtajā pozīcijā, pirms pēdējiem līkumiem sprāga auto riepa. Tikai par mata tiesu izvairoties no sadursmes ar betona ap mali, viņš bija sestais. Neparasti sekmīgu posmu bija veicis Kārlis Bole. Lai gan vēl astotajā posmā viņš bija pieskaitāms autsaideriem, šoreiz Kārlis kā līdzīgs ar līdzīgu cīnījās ar vadošajiem autošosejniekiem, pierādīdams, ka jebkurš var būt ātrākais Golf kausā, vajag tikai cīnīties.
Sports Nr.256-257 (15.10.1996)
VW Golf
Race 1
Apļa garums: 3,662 km
Distance: 9 apļi = 32,96 km
Ātrākais aplis:
Startēja: 25
Finišēja: 19
VW Golf
Race 2
Apļa garums: 3,662 km
Distance: 9 apļi = 32,96 km
Ātrākais aplis:
Startēja: 24
Finišēja: 19