1996 VW Golf kauss 1.posms
1996 VW Golf kauss 1.posms
Rīga, Biķernieki
11.05.1996
PAR PIRMO SACĪKSTI - PIECI!
Mārtiņš DZENĪTIS
Sestdien savu pirmo sadksti aizvadīja VW Golf seriālā dalībnieki. Sportistu skaits pārsniedza visus pareģojumus uz starta izgaja 13 automo biļi. Ņemot vērā, ka daudzi šosejas sacīkstes jau uzskatīja par mirušam, par sacīkšu organizāciju rīkotājiem pienākas apaļš piecinieks (pēc piecu ballu sistēmas). Treniņus jau desmitos no rīta uzsāka 15 dalībnieki, bet divi no tiem uz starta tā ari neizgāja. Raimonds Dzintars, kuram piederēja iepriekšējo dienu treniņu ātrākais aplis, tikai sacīkšu dienā atklāja plaisu mašīnas dzinēja “galvā”, bet Ojārs Paiders, kurš tikai piektdien salika savu golfiņu, bija spiests palikt trasē ar bojātu sajugu. Žēl, jo abi šie sportisti noteikti būtu mainī juši uzvarētāju sakārtojumu uz goda pjedestāla. Normunds Kal vans jau bija izjutis sadursmes rūg tumu. bet tas viņam neliedza startēt pat ar sadauzītu spārnu. Manāmi pārāks kvalifikācijā bija Māris Zir nis, par divām sekundēm apsteidzot Andri P|avenieku (attiecigi 1:48,12 pret 1:50.35). Bet. kā jau reglamentā pare dzēts, pulksten pusdivpadsmitos mašīnas devās trasē. Nevienam pēc otrā apļa neradās šaubas, ka uz varēs Māris Zirnis, kuram šl ir tikai pirmā sezonā Lielajā autosportā. Viņš treniņos izcīnīja pole position un nekautrējās šo priekšrocību iz mantot. Viņam sekoja Valdis Brokans (pagājušogad brauca ar formulu) un Andris Kaļķis, kura vārds komentārus neprasa. Jāsāka, ka tikai Andra meistarība ļāva vi ņam noturēties trešajā vieta un pre tendēt pat uz otro. Kaļķa golfs izskatījās manāmi vājāks kā konkurentu mašīnas. Ceturtajā vie tā turējās Andris Pļavenieks. Viņš visvisādi centās apsteigt Kaļķi, bet neveiksmīgi. Spriežot pēc tā, kā Pļavenieks izbrauca “elkoniti” uzreiz pēc starta —* finiša taisnes, viņa auto bremžu kluči sacīkšu laika nolietojās visvairāk. Jau pēc treniņiem Andris jutās apmierināts par sasniegumiem trasē: Braukt Biķerniekos ir baigi forši, beidzot izjuti ātrumu. Ar kat ru apli gribās braukt ātrāk un atrak, līdz beidzot saproti, ka tava mašīna ir par vāju. Visgrūtāk, šķiet, bija sacīkšu tiesnešiem. Parasti šie cilvēki nekad nepamet savas darba vietas, bet jau pirmā braucienā pec Mār tiņa Ašņa “uzlidojuma” kādam ties nesim nācās skriešus evakuēties, lai nākamais, ko viņš ieraudzītu pēc JrcTtcnaT/of/tuvplānā, neniītu bal tās slimnīcas sienas. Ar Golf 2 vienīgais uz sacīksti ieradās Guntis Ribaks. Tika gaidīta cīņa starp viņu un Pļavenieku, jo tieši Ribaks bija tas, kurš ziemā par uzvaru amatieru sacīkšu seriālā Jel gava to uzvarētājam Andrim Pļaveniekam dāvāja ZAZ “vabolīti”. Andris atriebās par Ribaka pāridarīju mu un apspēlēja Gunti “vienos vārtos”. Pārsteidza Alda Jankovska braukšanas stils. Pirmaja apli viņš reizi izslīdēja un gandrīz ietriecās Normunda Kalvana mašīnas aizmugurē. Otrajā braucienā Aldis katru apli likumus izbrauca pa citādāku trajektoriju, reizēm aizķerot iekšējo malu un riskējot sacīksti pabeigt ar riteņiem pret debesūil, bet reizēm braucot pa ārējo malu un izslidot drošības joslā. Otrās vietas ieguvējs Valdis Brokāns nelika šaubīties par savu F-l favorītu. Viņa ķivere bija krā sota leģendārā Naidžela Mensela sacikšu galvassegas krāsas. Vienīgi Menselam nebija divu burtu RM (Rukuts Motorsports ) uz tās. Par Latvijas autokrosa “at dzīvinātāju” jāuzskata Diāna Daugule. Vai “svēto kārta” sezonas beigās tiks ieskaitīts ari Golf kausa rīkotājs Indulis Rukuts?
Sports, Nr.115 (13.05.1996)
VW Golf
Race 1
Apļa garums: 3,662 km
Distance: 9 apļi = 32,96 km
Ātrākais aplis:
Startēja: 13
Finišēja: 11
VW Golf
Race 2
Apļa garums: 3,662 km
Distance: 9 apļi = 32,96 km
Ātrākais aplis:
Startēja: 13
Finišēja: 11