1997 VW GOLF kauss 5.posms

1997 VW GOLF kauss 5.posms

Martini balva

Biķernieki, Rīga

13.07.1997.


VW Golf

Race 1

Apļa garums: 3,662 km

Distance:

Ātrākais aplis:

Startēja:

Finišēja:

VW Golf

Race 2

Apļa garums: 3,662 km

Distance:

Ātrākais aplis:

Startēja:

Finišēja:

VW Golf

Atlases brauciens

Apļa garums: 3,662 km

Distance: 8 apļi = 29,30 km

Ātrākais aplis:

Startēja:

Finišēja:

Golfisti bija “sadzērušies ozverīnu”


Mārtiņš DZENĪTIS


Šķiet, ka daudziem VW Golf kausa dalībniekiem turpmāk 13. datumā vairs vispār negribēsies doties prom no mājām Mārtini balva izvērtās par īstu “asinspirti” un smagi sadauzītu mašīnu svētdien bija ļoti daudz. Tāpat pirmoreiz Golf kausa vēsturē brauciens tika pēc pirmā apļa apturēts.

TRENIŅI

Kā jau pēdējos trīs posmos ierasts, jau pēc kvalifikācijas braucieniem trasē vairs nebija redzams Raimonda Dzintara (Šahs/Latvijas Nafta) melnais VW Golf I. Šoreiz gan vaina nebija motorā tas izturēja, taču “uzdeva” priekšējais gultnis. Raimis jau varēja doties pārģērbties, bet Jānim Kaluginam (sporta klubs GSR ) nācās mērot tālu ceļu no Motormuzeja līkumiem, kur tika atstāts baltais automobilis. Jānis piedzīvoja jau otro “vāku” sezonā, taču šis bija daudz “sāpīgāks” nekā pirmajā posmā GSR kolektīvam būs ilgi jāpnopūlas, lai sataisītu mašīnu. Virsbūve gan šķiet izmetama... Tāpat uz starta nespēja iziet arī Egīls Īle, Ģirts Melbiksis, Gundars Štembergs, Tomass Cīrulis un Jānis Ankravs. Ankravs jau pirmajos startos iemantoja “kaskadiera” slavu un līdz finišam tā arī ne reizi nav aizbraucis.

ATLASES BRAUCIENS

Džo Labuckas (sporta klubs RDM) beidzot, šķiet, ticis vaļā no auto dzinēja problēmām. To Džo uzkrītoši pierādīja, uzvarot atlases braucienā. Kristiānām Rukutam nez kāpēc nebija iepatikusies trases malā stāvošā ātrās palīdzības mašīna. Pēc Elkoni izpildītās piruetes Kristiāns “tiešā trāpījumā” taranēja ārstu transporta līdzekli. Paldies dievam, abas mašīnas iztika bez pārāk no pietniem bojājumiem. Raimonda Dzintara komandas biedram Autokluba Šahs/Latvijas Naftas komandā žurnālistam Paulam Timrotam ari tika sagādāts darbs jāloka sasistās durvis. Interesanti, ka visi atlases brauciena dalībnieki (vienalga finišēja vai ne) ieguva tiesības braukt ari “lielajā finālā”.

PIRMAIS BRAUCIENS

Šķiet, ka avārijas pašā startā jau kļuvušas tradicionālas. Šoreiz gan “masu tusiņš” bija ar daudz bēdīgākām sekām nekā pagājušoreiz. Slaidajā līkumā pirms Elkoņa sadūrās sešas mašīnas. Divus kūleņus apmeta Helmuta Birmera (Latvijas Balzams) auto, bet malā palika Andris Pļavenieks (Ogres Komercbanka) un Helmuts Armanis. Bimera mašīnu viscaur rotā Latvijas Balzama ražotā slavenā brendija uzlīmes. Tādēļ uz mehāniķa izsaucienu “ Merkurs apgāzās!”, kāds slavens rīdzinieks autokrosists Klasika 2000 klasē pārvaicāja: Viss izlija?

Kārlis Bole bija sagādājis sev jaunus sponsorus Berlat, tādēļ mašīnu rotāja sarkani Red Bear uzraksti. Diemžēl atbalstītājus Karlo izdevās iepriecināt tikai treniņbraucienos (septītais laiks), bet starta sadursmē tika pamatīgi sadauzīta melnā Golf virsbūve, tādēļ cerības uz augstu rezultātu jāatliek vismaz līdz nākamajam posmam. Otrreiz sacīkstēs avarēja Kristiāns Rukuts. Kārlis Bole par sadursmi stāstīja:

Šķiet, ka tas bija Aivars Rudzītis (sporta klubs GSR), kas sagrieza manu auto šķērsām trasei. Pēc tam pilnā ātrumā durvīs iebrauca Helmuts Armanis. Tālāk kūleņojošs Bimers, sasists Pļavenieks haoss. Loģisks šķiet tiesnešu lēmums sacīksti apturēt un atsākt to pēc šrotu novākšanas. Nākamajā braucienā sportisti veica vairs tikai deviņus apļus. Interesanti, ka Andris Pļavenieks tomēr bija spējīgs salabot savu mašīnu un izbraukt uz starta (pārsvarā visas detaļas pie virsbūves turējās tikai ar līmlentes palīdzību), taču nācās iztikt bez punktiem, kaut gan finišs godam sasniegts. Varbūt tas saitīLs ar auto tehnisko stāvokli, kas nepieļāva kontaktcīņu. Laikam sadursmes gadījumā Pļavenieka VW Golf būtu vienkārši sadalījies detaļās...

Taču pirmā līkuma negadījums neliedza braucējiem turpināt nežēlīgu cīņu, kurā, šķiet, visvairāk cieta Aldis Pīlēns (Alfards & LLTT). Atrodoties sestajā vietā, viņš ar sadursmes palīdzību centās apdzīt Gunti Ribaku, taču neaprēķināja, ka var nolūzt priekšējais spoilers. Velkoties pa zemi, šis elements mazināja dzeltenā auto ātrumu un stabilitāti. Pēc piedzīvotās otrās sadursmes (Pīlēns tika “iespiests” starp Andri Daugaviņu un Pēteri Grabovski (Robert Bosch Ltd.)), kļuva skaidrs, ka šoreiz Aldim nāksies iztikt bez punktiem. Bet uzvar atkal Andris Kaļķis (SKF), tālāk, protams, Arnis Jurševskis (Arčers), tikai par divām desmitdaļām aiz sevis atstājot Veno Sietiņu, bet Tālis Baranovskis paliek vēl sekundi aiz Veno.

OTRAIS BRAUCIENS

Varbūt šodien vainīgs trīspadsmitais datums. Šķiet, ka sportisti sadzērušies kādu “ozverīnu”, vērojot “zvērīgo” sportistu uzvedību, trasē sprieda kāds līdzjutējs. Otrā brauciena sākumā atkal divas sadursmes. Izslīd Ģirts Krūzmanis, tikai knapi izvairoties no sadursmes ar betona apmali, bet tālāk jau trešo avāriju divos braucienos piedzīvo Aldis Pīlēns un nobrauc malā viņam todien “pietika”. Tālāk viss risinās mierīgāk, lai gan ar Pētera Grabovska “gādību” Leona Osipova mašīna šķiras no labās puses durvju stikla, bet Jānis Kaļķis (SKF) “izbaksta” no trases Andri Griķi (Mūsa Motors). Atkal triumfē Kaļķis, kādam beidzot izdodas apsteigt Arni Jurševski, jo otrais Veno Sietiņš. Atkal ceturtais Tālis Baranovskis, bet Valdis Brokāns (Žurnāls Auto), ticis pie jauna mehāniķa pieredzējušā Gunāra Ragovska personā, beidzot spēj konkurēt ar līderiem, mērķa līniju sasniedzot piektais. ■

• Merkurs apgāzās! - sauca tribīnēs. Viss izlija? - pārvaicāja kāds krosists.

Mārtiņa DZENĪŠA foto

Sports (Latvijas PSR Sporta biedrību izdevums), Nr.168-169 (15.07.1997)

JURŠEVSKIS JAUNĀ MOTORA GAIDĀS


Pēcsacikšu preses konferencē atkal Andris Kaļķis un Arnis Jurševskis, bet pirmoreiz Veno Sietiņš. Sportisti šoreiz preses centrā uzturējās ilgāk, jo tika izjautāti ne tikai par Mārtiņi balvu, bet ari par sacīksti Piritā, kas notika nedēļu iepriekš.

Kāpēc joprojām netiekat līdzi Andrim Kaļķim?

V. S.: Kaļķim labāka mašīnas izjūta un lielāka pieredze. Pagaidām labākais, ko varu sasniegt, otrā vieta. Jāuzlabo braukt prasme un mašīna.

A. J.: Piritā man apdzīt Andri palīdzēja sportiskā veiksme.

Vai patika braukt Pirītā?

A. K.: Šaurajā trasē braukt tīk, jo izjūtas daudz citādākas nekā Biķerniekos.

A. J.: Kamēr ej pa trasi kājām, šausminošas šķiet priedes autodroma malās. Taču, kad sāc braukt, baiļu sajūta pazūd.

Andri, vai tev iespējams uzlabot meistarību, braucot ar VW Golf ? Varbūt esi sasniedzis savu labāko sportisko formu un tālāk vairs nav kur iet?

A. K.: Tagad galvenokārt “jāspiež” uz tehnikas uzlabošanu, bet braukt ari, šķiet, varu vēl labāk.

Nedaudz par pirmā likuma avāriju!

A. J.: Pats bīstamākais startā ir tikšana līdz Elkonim.

V. S.: Ja viens cilvēks kļūdās, uzreiz izveidojas “ķēdes reakcija". Varbūt vainojama braukt neprasme un aprēķins kāpēc jālaiž garām, ja konkurents nebremzē. Drīzāk visa cēlonis ir pārgalvība. Motokrosā esmu ieguvis prasmi startā rēķināties ar konkurentiem. Vai atgriezīšos motokrosā? Vairs ne.

Arni, kas notiek ar jauno motoru?

A. J.: Ceru, ka 1,6 litru motors ar iešprici tiks iemontēts mašīnā jau līdz nākamajam posmam. Varbūt tad spēšu cīnīties ar Kaļķi.

Tas nav ne rallijs, ne pirmā formula


Jau ierasts, ka pēc Golf kausa izcīņas posma pēdējā brauciena uz pjedestāla kāpj ne tikai uzvarētāji individuālajā vērtējumā, bet arī labākā komanda. Tādos sporta veidos kā rallijā un pirmajā formulā viss “nolikts pa plauktiņiem”, līgumā paredzot, kurš ir pirmais un otrais numurs komandā, bet golfisti parasti dibina komandu, mutiski vienojoties, un nekāda “tu viņu aizturi, es tikmēr būšu jau tālu atrāvies” stratēģija pirms starta netiek izstrādāta.

Mārtiņš DZENĪTIS


Šādu stratēģiju nevar izstrādāt vienkārša iemesla dēļ parasti komandas biedri uz starta līnijas neatrodas blakus. Vienīgais izņēmums ir Ogres Komercbankas/Talmes komanda, kurā gan Tālis Baranovskis, gan Andris Pļavenieks nereti kvalificējas pirmajā desmitniekā. Pagaidām komandu sacīkstē piedalās 13 vienības (pēc pēdējām sacīkstēm 13. jūlijā šis skaitlis Golf kausa dalībniekiem ne visai tīk). To vidū ari sporta klubi GSR un RDM, kuri piedalās attiecīgi ar trīs un divām komandām.

Ideja par komandu sacīksti radās pagājušās sezonas beigās. Šāda veida sacensības paralēli individuālajām taču notika ari agrāk, un tā ir vispārpieņemta prakse visā pasaulē. Tiek palielināta intriga ap VW Golf kausu, jo jāseko ne tikai individuālajiem, bet ari komandu punktiem, komandu sacīkstes nozīmi skaidro VW Golf kausa izcīņas organizētājs Indulis Rukuts.

Lai gan pagaidām komandas pastāv tikai uz vienošanās pamata, ar nākamo gadu prasības pret vienībām pastiprināsies. Par piemēru nākotnes projektiem varētu kļūt brāļu Kaļķu SKF komanda, jo tajā viss ir kā nākas vienādi krāsotas mašīnas, šķiet, ari kopējs “naudasmaks”. Izveidojot komandas, nenoliedzami varētu rasties lielāka sponsoru ieinteresētība atbalstīt autosportistus.

Kāpēc “blicē” ir tikai divi braucēji?

Tā ir starptautiski pieņemta prakse. Vienai komandai uzturēt vairāk nekā divus braucējus varētu būt pārāk grūti finansiālajā ziņā.

SKF

Komandā apvienojušies abi brāļi Kaļķi vecākais Jānis un jaunākais Andris. Pagaidām lielāko punktu ražu savāc jaunākais, jo viņa pieredze autosportā ir krietni lielāka nekā brālim. Pagaidām pietiek ar Andra savāktajiem punktiem, lai viņu vienība stabili būtu vadībā kopvērtējumā. VW Golf kausa sacīkšu rīkotājs Indulis Rukuts atzīmēja ka, agri vai vēlu visām komandām jāseko SKF piemēram. Šī tiešām ir komanda. To var saprast katrs līdzjutējs gan pirmās paaudzes golfiņš ar piekto numuru uz sāniem, gan VW Golf 11, kuru rotā trešais numurs, ir vienādās krāsās. Atrāviens čempionāta kopvērtējumā no tuvākajiem sekotājiem varēja būt arī lielāks, ja Jāni nebūtu vajājušas dažādas problēmas, kuru dēļ piecos no desmit braucieniem viņam nācies samierināties ar “nullīti”.

OGRES KOMERCBANKA/TALME

Andra Pļavenicka un Tāļa Baranovska “apvienotais ansamblis” irvienīgais, kurš regulāri spēj kvalificēties pirmajā desmitniekā. Te labāks Andris, te Tālis. Kopvērtējumā gan augstāka vieta Baranovskim sestā, bet Pļaveniekam vēl nav beigusies neveiksmju sērija, kas iesākās gada sākumā “punktos” tikai četri braucieni. Šī komanda neveiksmīgākā pirmajā posmā Auto Rīga balvas izcīņā. Sezonas sākumā tā kļuva slavena ar vairāku sportistu diskva lifikāciju. Diemžēl viņu vidū varējām saskatīt arī Tāļa Baranovska un Andra Pļavenieka vārdus. Ja abu rezultāti toreiz nebūtu anulēti, kopvērtējumā tagad Ogres Komercbankas/Talmes vienība neatpaliktu par 74 punktiem. Taču nekas vēl nav zaudēts, jo Tālis un Andris ir spējīgi nostāties uz goda pjedestāla. Diez vai vēl ir komanda, kuras dalībnieki ir spēkos tik līdzvērtīgi.

BOSCH/MŪSA MOTORS

Jau pēc komandas nosaukuma var noprast, ka apvienojušies divi sportisti, kuri konkurentu licences izņēma, lai startētu patstāvīgi katrs savu sponsoru atbalstu. Pēteris Grabovskis pārstāv Robert Bosch Dd., bet Andris Griķis Mūsa Motors. Šīs komandas pārstāvji vēlas konkurentus “paņemt uz izturību”, jo katram ir tikai trīs “nullītes” tātad kopā tikpat daudz, cik Ogres Komercbankas pārstāvim Andrim Pļaveniekam vienam. Arī šim kolektīvam nav jāsū dzas par braucēju meistarības trūkumu Pēteris Grabovskis ir gana pieredzējis gan auto, gan motosportā, bet Andrim Griķim debijas sezonā izdevies konkurentiem pierādīt, ka ar viņu jārēķinās.

ŽURNĀLS AUTO ,

Šim žurnālam ir ne tikai komanda VW Golf kausa izcīņā, bet ari rallijā tajā startē Ivars Caune, Gunārs Trečaks un Roberts Jansons. Toties golfiņos zem žurnāla Auto karoga apvienojies pazīstamais kartingists Jānis Horeliks un pagājušā gada sestās vietas ieguvējs Valdis Brokāns. Pagaidām lielāko punktu ražu vāc Horeliks, ar 64 punktiem ieņemot astoto vietu kopvērtējumā. Taču tā drīz var mainīties, jo arī Brokāna zilais automobilis beidzot “aizgājis” un Mārtiņi balvā jau spēja konkurēt arī ar vadošajiem, ierindojoties piektajā vietā. Pagaidām komanda savākusi tikpat lielu punktu ražu kā Bosch/Mūsa Motors un iespraukusies kopvērtējumā tabulas ceturtajā ailītē.

SPORTA KLUBS GSR

Kas tad īsti ir GSR (Golf Stream Racing )? Tas ir daudzskaitlīgākais VW Golf kausa klubs, zem kura karoga startē kluba “boss” Māris Zirnis (pēc neoficiālas informācijas, viņš šosezon vairs nebrauks, jo finansiālu problēmu dēļ neesot spējīgs atjaunot sava auto virsbūvi pēc smagā negadījuma Motormuzeja līkumos Coca Cola balvas izcīņas laikā), ceturtais kopvērtējumā Aivars Rudzītis, Jānis Kalugins (viņš šosezon divreiz paspējis “nolikt uz jumta” savu balto VW Golf), Ivars Krēziņš un Valdis Rauza (pēdējie divi šosezon vēl nav nopelnījuši ne punkta). Tā kā viņi klubā ir pieci, sportisti sadalījušies trīs komandās. Labākā sporta kluba komanda GSR II pagaidām atrodas piektajā vieta, bet GSR 111 un GSR I attiecīgi sestajā un astotajā.

ŠAHS/LATVIJAS NAFTA

Šajā komandā viss skaidrs punktu vācējs Raimonds Dzintars un “šovmenis” Pauls Timrots, kuram galvenais ir principiālā cīņa ar Tomasu Cīruli par labākā braucēja titulu žurnālistu vidū. Diemžēl Raimi kopš otrā posma vajā tehnikas problēmas, un pirmajos divos posmos nopelnītais punktu krājums nav papildinājies.

AUTO PLUSS (MK)

Tā pati Raimonda Dzintara kompānija vien ir Kārlis Bole un Mārtiņš Asnis. Diemžēl ari viņus vajā tādas pašas problēmas kā Šaha komandu pēdējie trīs posmi bez punktiem.

AS FORSS

Šajā vienībā apvienojušies divi mūsu ziemeļu kaimiņzemes Igaunijas pārstāvji Heino Karikosks un Pēters Node. Diemžēl viņi vairs nav tik spēcīgi kā pagājušogad, un kopā spējuši savākt tikai 24 “acis”.

SPORTA KLUBS RDM

Šajā klubā četri braucēji Ģirts Ulpe, Džo Labuckas, Uģis Dambis un Valters Cēsnieks. Parasti šie piloti salasa punktiņus par vietām sešpadsmitnieka beigās, un labākais sasniegums seši punkti pirmajā posmā Ulpes kontā. Pagaidām no šī kvarteta tikai Cēsnieks nav spējis nopelnīt ne punkta. ■