Biķernieki, Rīga
04.05.1997.
Rezultāti no protokola
VW Golf
Race 1
Apļa garums: 3,662 km
Distance: 10 apļi = 36,62 km
Ātrākais aplis: Arnis Jurševskis 1:44,303 = 126,39 km/h
Startēja: 36
Finišēja: 30
VW Golf
Race 2
Apļa garums: 3,662 km
Distance: 10 apļi = 36,62 km
Ātrākais aplis: Raimonds Dzintars 1:43,542 = 127,32 km/h
Startēja: 36
Finišēja: 24
VW Golf
Atlases brauciens
Apļa garums: 3,662 km
Distance: 8 apļi = 29,30 km
Ātrākais aplis: Jānis Kalugins 1:47,448 = 122,69 km/h
Startēja: 21
Finišēja: 18
Mārtiņš DZENĪTIS
Svētdien Biķerniekos notika VW Golf kausa pirmais posms Auto Rīga balva. Lai gan pārliecinošu uzvaru izcīnīja Andris Kaļķis (SKF), pēc neoficiālas informācijas viņam draud diskvalifikācija, un par uzvarētāju var kļūt Raimonds Dzintars (autoklubs SIA Šahs).
Jau treniņbraucienos “krita” trases rekords VW Golf klasē. Pole position ieguvējs Andris Kaļķis apli veica 1:41,218, par divarpus sekundēm labāk nekā igaunis Pēters Node pagājušogad. Node diemžēl nestartēja, tāpat kā viņa tautietis Heino Karikosks. Abi igauņi varētu radīt nopietnu konkurenci jebkuram “spices” braucējam Latvijā. No ziemeļu kaimiņiem pirmajā posmā tika “deleģēts” tikai viens braucējs Marguss Pihlaks. Diemžēl viņa meistarība krietni vien atpaliek no pagājušā gada “leģionāru” rādītās. No 49 dalībniekiem treniņos viņš bija tikai 44.
Vienīgā sieviete Latvijas autošosejā Dina Tohva mocījās ar tehnikas problēmām un nevienā braucienā līdz finišam tā arī netika, bet kvalifikācijas braucienos trasē neizgāja vispār. Pagājušogad Dina bija stabila pastarīte, šogad viņa diez vai paliks pēdējā. Tāpat neveicās arī Jānim Allikam, kurš, startējot no gandarīju ma brauciena, būtu ticis arī finālā, ja nepieviltu automobilis. Diemžēl nenotika gaidītā cīņa starp viņu un Juri Belmeru. Belmers tā arī neieradās uz pirmo posmu, jo esot radušies sarežģījumi ar tehniku un neesot gribējis “blamēties”.
Pirmajā startā ko neredzētu izpildīja Raimonds Dzintars (auto klubs SIA Šahs). Ar “sačakarētu” ātrumkārbu viņš no astotās vietas pirmajā līkumā pa ārmalu apdzina piecus konkurentus un “elkonī” iebrauca trešais.
-Tā drīzāk bija veiksme. Meistars sataisījis mašīnai ātrumkārbu ar nepareiziem pārnesumiem, tādēļ brīnos, kā vispār spēju normāli nostartēt. Veicās, ka ārmalā vairs nebija slideno putekļu.
Jābrīnās, kā 36 automobiļi pirmajā līkumā iebrauca bez sadursmēm, taču turpmāk vairs viss negāja tik gludi. Ceturtajā aplī mašīnu nesavaldīja Emīls Kolbergs, un notika neizbēgamais tika sašķaidīta priekšā braucošā debitanta Uģa Dambja (šķiet, ka šis uzvārds autosportā ir vispopulārākais) automašīnas aizmugure. Taču šī sadursme nebūt nebija nopietnākā braucienā. Sestajā aplī trases ātrākajā vietā, kur automobiļi traucas ar 170 kilometriem stundā, saskārās Jāņa Kalugina (sporta klubs GSR) un Kārļa Boles golfiņi. Rezultātā Jāņa mašīna pilnā ātrumā taranēja valni un apmeta pusotru kūleni. Par laimi, pats braucējs necieta. Šajā gadījumā varējām pārliecināties par stingru drošības pasākumu nepieciešamību autošosejā. Jāsaka paldies tehnisko noteikumu izstrādātājiem, kuri parūpējušies, lai drošības stieņi droši aizsargātu braucēju. Otrs sadursmes līdzdalībnieks Bole vēlāk stāstīja:
-Līkumā mašīnas nedaudz sadūrās, taču nebiju pie tā vainīgs. Pēc tam Jāņa automobilis nāca šķērsām pāri trasei, gandrīz aizķerdams manējo. Ja tā būtu noticis, negribu domāt par sekām tik lielā ātrumā...
Otrs “vāks” gadījās pazīstamajam kartingistam Jānim Horelikam (Žurnāls Auto). Šoreiz gan viņš nebija vainojams notikušajā.
-Aivars Rudzītis mani mēģināja apdzīt tur, kur nav iespējams savietoties divām mašīnām, S veida līkumā pie Motormuzeja. Ar viņa uzvedību trasē neesmu apmierināts mašīna smagi sadauzīta.
Otrā brauciena starta līkumā gadījās divas savstarpēji neatkarīgas sadursmes Raimondam Dzintaram “durvis aizvēra” vēl viens nopelniem bagāts braucējs Amis Jurševskis, kurš debijas sacīkstē jau pirmajā braucienā palika otrais, bet tālāk tika sasistas trīs mašīnas Jāņa Kaļķa (SKF), Margusa Pihlaka un Tomasa Cīmļa. Vēlāk visi bija nomierinājušies, vienīgi Veno Sietiņa golfam tagad noārdīts sāns. Atzīstami brauca Gints Cīrulis, pirmajā iebraucienā finišēdams trešais, bet otrajā piektais. Valmierietis brauc ar pagājušā gada čempiona Rolanda Krasta mašīnu.
-Mašīna tiešām iet labi, kaut gan paņēmu to “pa draugam”, lai Rolandam nevajadzētu to vienkārši izmest. Ceru, ka šādā līmenī spēšu nostartēt arī pārējās sacīkstēs. Man jautā, kāpēc braucu ar pirmo golfu. Tas vienkārši iznāk lētāks, bet nebūt neatpaliek no otrā. Galvenais, lai tehniskā komisija būtu pietiekami stingra un nepieļautu nekā das vaļības.
Un tā tiešām bija stingra. Varbūt tas izskaidrojams ar to, ka “skrutinieru” vadītājs tagad ir Juris Knāķis. Kā neoficiāli atklāja sacensību rīkotājs Indulis Rukuts, trīs sportistiem ar VW Golf II draud diskvalifikācija no posma 11.vietas ieguvējam Andrim Pļaveniekam (Ogres Komercbanka), piektajam finišā Tālim Baranovskim (Talme) un uzvarētājam Andrim Kaļķim (SKF). Tāpēc, kamēr tehniskā komisija vēl nav pa beigusi savu ziņojumu, kā arī nav izskatīti protesti, sacensību rezultāti paliek neoficiāli. Saskaņā ar tiem uzvarētājs ir Andris Kaļķis, aiz viņa Raimonds Dzintars, Gints Cīrulis, Aivars Rudzītis (sporta klubs GSR), Tālis Baranovskis, Andris Daugaviņš, Māris Zirnis (sporta klubs GSR), Arnis Jurševskis, Aldis Pīlēns un Mārtiņš Asnis. ■
• VW Golf kausa izcīņas pirmajā posmā - pilns starta laukums un pārpildītas skatītāju tribīnes. Pirmajā braucienā priekšējā rindā atradās Andris Kaļķis (no kreisās) un Arnis Jurševskis.
Renāra BUIVIDA foto
Beidzot noskaidroti VW Golf kausa pirmā posma rezultāti tie izrādījās atšķirīgi no braucēju finiša kārtības.
Par automobiļu neatbilstību tehniskajiem noteikumiem priekšējo riteņu piekarē izdarītas neatļautas izmaiņas diskvalificēti uzvarētājs Andris Kaļķis (SKF), piektās vietas ieguvējs Tālis Baranovskis (Talme) un 11.finišā Andris Pļavenieks (Ogres Komercbanka). Līdz ar to par uzvarētāju atzīts Raimonds Dzintars (autoklubs SIA Šahs) 35 punkti, tālāk Gints Cīrulis ar 32, Aivars Rudzītis (sporta klubs GSR) 27, Andris Daugaviņš 23, Māris Zirnis (sporta klubs GSR ) —2l un Aldis Pīlēns 20.
Tāpat tika izskatīti ari abu kartingistu Arņa Jurševska un Jāņa Horelika (žurnāls Auto ) protesti par avārijas izraisīšanu attiecīgi pret Raimondu Dzintaru un Aivaru Rudzīti. Raimondam izteikts aizrādījums, bet Aivaram piešķirts 50 latu naudas sods par nesportisku rīcību. Tomēr viss vēl nav beidzies diskvalificētie pieteikuši apelācijas. Par apelāciju izskatīšanas rezutātiem lasiet kādā no nākamajiem laikraksta Sports numuriem. M. Dz.