1997 VW GOLF kauss 2.posms
1997 VW GOLF kauss 2.posms
Good Year balva
Biķernieki, Rīga
18.05.1997.
Rezultāti no protokola
VW Golf
Race 1
Apļa garums: 3,662 km
Distance: 10 apļi = 36,62 km
Ātrākais aplis: Andris Kaļķis 1:42,173 = 129,03 km/h
Startēja: 36
Finišēja:
VW Golf
Race 2
Apļa garums: 3,662 km
Distance: 10 apļi = 36,62 km
Ātrākais aplis: Andris Kaļķis 1:43,071 = 127,90 km/h
Startēja: 34
Finišēja: 30
GOODYEAR BALVĀ
• Komandu vērtējumā Goodyear balvā uzvarēja SKF vienība, kuru pārstāv brāļi Andris un Jānis Kaļķi (vakar individuālajā vērtējumā 12.vietā).
• Goodyear balvas izcīņas uzva rētāja kausu pasniedza amerikāņu riepu ražošanas kompānijas Baltijas reģiona tirdzniecības menedžeris Nils Frikmans no Zviedrijas. Trasē kompānijas krasas aizstāvēja tās pārstāvju firmas Asmens vaditājs Andris Štāls ar “savu" 34. starta numuru. Pazīstamais formulu braucējs savā pirmajā VW Golf startā pakāpeniski progresēja. Pēc 34.rezultāta kvalifikācijā Stāls izcīnīja tiesības startēt finālā ar ceturto vietu atlases braucienā. Pirmajā finālbraucienā no 33. starta pozīcijas viņš finišēja 19., bet otrajā braucienā izstājās tehniska defekta dēļ.
• Pirmajā finālbraucienā pēc sāncensības ar Kārli Boli (MK) smagi avarēja Edgars Tivčs. Mašīna apmeta kūleni un tika sadragāta gan tās priekšdaļa, gan aizmugure. Pilots tika cauri sveikā.
• Sacīkšu jaunākais dalībnieks Kristiāns Rukuts vakar svinēja 17.dzimšanas dienu. Sacensību rīkotāja Induļa Rukuta dēls pirmo finālbraucienu, kuru veica ar pirmā līkuma sadursmē bojātu priekšējo riteņu piekari, beidza 23., bet otrajā izstājās ātrumkārbas bojājuma dēļ.
• Vakardienas sacīkšu laikā tika paziņots, ka daudzkārtējais Latvijas un PSRS čempions Juris Belmers atteicies no nodoma startēt VW Golf kausā, jo viņam neizdodas izbrivēt sacensību sagatavošanās darbiem nepieciešamo laiku.
• Pazīstamais TV un radio žurnālists Pauls Timrots (autoklubs SIA Šahs Latvijas Nafta), kurš nedēļu iepriekš LNT televīzijas kanālā debitēja ari pirmās formulas sacīkšu komentētāja lomā, savās otrajās VW Golf sacīkstēs izstājās atlases brauciena laikā sajūga bojājuma dēļ. Timrots pastāstīja, ka šosezon uzsāktajās šosejas autosportista gaitās tomēr spēris nozīmīgu soli sajutis ticību saviem spēkiem. Pēcstarta sadursmē viņš tika izgrūsts no trases, taču spēja savaldīt mašīnu un atgriez ties sacīkstēs, kas pašam sagādājis lielu gandarijumu.
A.B.
ANDRIS KAĻĶIS PIERĀDA SAVU TAISNĪBU
Andris BARKĀNS
VW Golf kausa šosejas autosacīkšu otrajā posmā Goodyear balvas izcīņā Biķernieku kompleksajā sporta bāzē pārliecinoši ātrākais kvalifikācijā un abos ftnālbraucienos bija Andris Kaļķis ( SKF ). Viņš uzvarēja arī sezonas pirmajās sacīkstēs, taču tika diskvalificēts, jo atklājās strīdīga mašīnas neatbilstība tehniskajiem noteikumiem. Šoreiz ar pārbūvētu un teorētiski lēnāku auto Kaļķis brauca vēl ātrāk. lepriekšējās sacīkstēs Kaļķis un vēl divi braucēji tika diskvalificēti par neatļautu izmaiņu izdarīšanu mašīnu priekšējās piekares konstrukcijā. Braucēji savu taisnību argumentēja ar neprecizitātēm tehniskājos noteikumos. Piektdien notika sacensību rīkotāju sanāksme, kurā izskatīja un noraidīja pirmajā posmā sodīto sportistu apelācijas prasības. Tomēr tika pieņemts blakuslēmums izvērtēt tehniskās komisijas tiesnešu darbības pareizību (acīmredzot tiks noskaidrots, kāpēc tehnisko noteikumu pārkāpums netika fiksēts pirms sacensībām).
Goodyear balvā Andris Kaļķis jau startēja ar atbilstoši precizētajām tehniskajām prasībām pārbūvētu mašīnu. Kā pastāstīja pats sportists, pirmajā posmā izmantotā “modernizētā” riteņu piekare ļāva Biķernieku aplī ietaupīt apmēram pussekundi. Tātad šoreiz viņa mašīnai vajadzēja būt lēnākai, bet Andris brauca vēl ātrāk. Kvalifikācijā viņš izcīnīja pirmo starta pozīciju ar apļa kontrollaiku 1:41,61 un tuvāko sekotāju Arni Jurševski (Arčers) apsteidza par 1,7 sekundēm. Kaļķis paskaidroja, ka pēc iepriekšējām sacīkstēm nekādi nozīmīgi uzlabojumi mašīnā nav veikti, bet ātrums palielinājies, pateicoties dzinēja regulēšanai.
PIRMAIS FINĀLBRAUCIENS
Pirmajā finālbraucienā vadību nešaubīgi uzņēmās Kaļķis, palielinot savu pārsvaru katrā nākamajā aplī. Tikpat stabilā otrajā vietā atradās Jurševskis. Finišā Kaļķis apsteidza Jurševski par 16, bet trešās vietas ieguvēju vēl par piecām sekundēm. Cīņa par trešo pozīciju risinājās visā desmit apļu distancē. Pēc spīdoša starta no desmitās pozīcijas “pretendentu” grupā iekļuva par pirmā posma uzvarētāju atzītais Raimonds Dzintars (autoklubs SIA Šahs Latvijas Nafta). Viņš sacentās ar Gunti Ribaku, Andri Daugaviņu, Andri Pļavenieku un Tāli Baranovski (abi Ogres Komercbanka Talme). Vienubrīd Dzintars jau bija trešais, taču brauciena izskaņā cīņa par trešo vietu palika Pļavenieka un Ribaka ziņā. Ātrākais bija Pļavenieks, bet Dzintaram bija jāsamierinās ar piekto vietu.
Otrajā braucienā atkārtojās Andra Kaļķa un Arņa Jurševska pārākums (pārsvars finišā attiecīgi deviņas un piecas sekundes). Trešās vietas īpašnieku šoreiz noskaidroja Ribaks un Dzintars. Lielāko daļu brauciena Dzintars cieši sekoja aiz Ribaka, bet pēdējā aplī apdzina viņu ar spīdošu manevru Biķernieku “elkonī” (neiztika bez mašīnu “kontakta”). Raimonds atzina, ka visu distanci gaidīja iespēju apdzīt Gunti un izmantoja pēdējo izdevīgo, bet riskanto momentu. Jāatzīmē, ka Dzintaram šīs bijasarežģītas sacīkstes, jo jau no kvalifikācijas viņu vajāja dažādi tehniski sarežģījumi. Piemēram, gandrīz visu pirmo finālbraucienu viņš veica, pastāvīgi ar roku turot ātrumpārslēdzēju, lai tas “neizlēktu no roba”.
OTRAIS FINALBRAUCIENS
Otrajā braucienā neveicās trešās vietas ieguvējam pirmajā startā Pļaveniekam. Viņš pieļāva pāragru startu un pēc pirmā apļa izcieta piecu sekunžu apstāšanās sodu. Izslīdējis elkonī, Andris zaudēja vēl, un viss brauciens pārvērtās zaudētā “iedzīšanā”. Tehniska defekta dēļ izmisīgā cīņa bija jāpārtrauc apli pirms finiša 28.vietā, lai gan jau bija iekļūts pirmajā desmitā. Pēcsacīkšu preses konferencē uzvarētājs Andris Kaļķis atzina, ka braukt pārliecinošā vadībā bijis garlaicīgi. Uz jautājumu, vai nedomā nākamajās sacīkstēs dot sāncenšiem “handikapu”, viņš atbildēja:
-Labāk pacietīšos, kad pārējie uzlabos savu tehniku. Aicinu visus pieredzes apmaiņā visas manas kārtis ir atklātas, neko neslēpju.
Nākamais VW Golf kausa posms Facom balva 8. jūnijā. ■
Goodyear balva. Divu braucienu summa. Andris Kaļķis ( SKF) 34:42,166 (20 apļi); Arnis Jurševskis ( Arčers) 35:10,080; Raimonds Dzintars (autoklubs SIA šahs Latvijas Nafta)', 35:27,806; Guntis Ribaks 35:21,788; Andris Daugaviņš 35:36,923; Mārtiņš Asnis ( MK) 35:50,813. VW Golf kausa kopvērtējums. Dzintars 62 punkti; Jurševskis 54; Daugaviņš 46; Gints Cīrulis 44; A. Kaļķis 40; Asnis 38. VW Golf kausa kopvērtējums komandām. SKF 62 punkti; autoklubs SIA Šahs Latvjjas Nafta 62; MK 39.