Biķernieki, Rīga
12.07.1992
Vieglie auto
Race 1
Apļa garums: 1,7 km
Distance: 8 apļi = 13,6 km
Ātrākais aplis:
Startēja:
Finišēja:
Vieglie auto
Race 2
Apļa garums: 1,7 km
Distance: 8 apļi = 13,6 km
Ātrākais aplis:
Startēja:
Finišēja:
Kravas a/m 12., 13.klase
Race 1
Apļa garums: 1,7 km
Distance: 8 apļi = 13,6 km
Ātrākais aplis:
Startēja: 16
Finišēja:
Kravas a/m 12., 13.klase
Race 2
Apļa garums: 1,7 km
Distance: 8 apļi = 13,6 km
Ātrākais aplis:
Startēja: 14
Finišēja:
Svētdien Biķernieku kompleksajā sportā bāzē notika sacīkstes sporta mašīnām. Tas organizēja Latvijas automobiļu federācijas (LAF) Tautas sporta veidu komiteja un sporta un mācību uzņēmums 'Spoma' ar Latvijas un Vācijas kopuzņēmuma ‘Pirmaden' atbalstu. Sacensības notika mazākajā -1,7km - Biķernieku aplī un piedalīties tika aicināti dažādu autosporta veidu pārstāvji - šosejniekl, ralllstl un kroslstl ar vieglajām, kravas mašīnām un bagijlem. “ Dafibnieki startēja trīs grupās - 12. un 13. klases kravas mašīnas, 6. un 7. klases bagiji un vieglās mašīnas. Kaut arī grupās apvienojās dažādas jaudas un ‘novirziena* mašīnas, tās startēja vienlaicīgi. Tomēr sacīkšu noslēgumā apbalvošanā savu tiesu saņēma ātrākie no katras mašīnu klases. Katra grupa brauca divreiz. Pirmajā startā dalībnieki izkārtojās atbilstoši iepriekš uzrādītajiem kontrollaikiem. Otrajā braucienā noteicošais bija rezultāts iepriekšējā startā. Kravas automobiļu startus Biķerniekos jau varējām redzēt pērn. Tādēļ braukšana pa asfalta ātrumapli nebija nekas jauns arī lielai daļai dalībnieku. Tāpat kā pelējušajā gadā šķietami tūļīgie un impozantie ‘kravinieki* pagriezienos brīžiem brauca uz diviem '. rrteņiom un kai*ycošām riepām. Vizuālā iespaida ziņā pārāki tomēr bija bagiji - tā saucamie krokodili. Krosam specializēto mašīnu piloti apbrīnojami labi mācēja pielāgoties braukšanai pa asfalta trasi,...šeit skatītājiem netrūka iespaidu - Metās, bet zemās mašīnas efektīgi pārvarēja pagriezienus, gadījās ari pāris krosa kūleņu. Vieglās mašīnas nav nekas neparasts Biķerniekos, taču reti kad vienā braucienā tiekas šosejas, rallija un krosa autiņi. Skaidrs, ka braukšana pa asfalta līkločiem prasa atšķirīgas iemaņas, salīdzinot ar ralliju vai krosu, K īpaši kravas mašīnu klasēs. Ļoti patīkami bija redzēt, ka ‘kravinieku* vadītāju vidū bija tādi, kas demonstrēja augstu šosejas braukšanas klasi. Ari ‘krokodili* kaut vai sava iespaidīgā
skata dēļ pierādīja dzīvotspēju uz asfalta. Savukārt vieglo mašīnu braucienus ar savu piedalīšanos rotāja Juris Belmers - skaidrs, ka ātrumā līdzvērtīgu viņam nebija Sacensību organizatoriem lielā mērā izdevās izpatikt skatītājiem. Braucienu īsā distance, mazais apļu skaits katrā startā, lielais dalībnieku skaits katrā grupē, nepierastās mašīnas un, galvenais, pārtraukumu izskaušana starp braucieniem radīja patiesu autošova atmosfēru - nepieciešamāko, lai padarītu sacīkstes interesantas publikai. Kopumā sacīkstes bija neilgas, toties visu laiku trasē varēja redzēt interesantu, skaistu un azartisku autocīņu.
Tas apliecina LAF Tautas sporta veidu komitejas uzsāktās darbības pareizību. Apspriedē ar dalībniekiem tika izveidota iniciatīvas grupa, kas gādās par autoreitinga sacensību izveidošanu Latvijā (par to īpatnībām stāstījām 7.jūlija numurā). Salīdzinoši lētās, daudzveidīgās sacensības ir ļoti nepieciešamas pašreizējā autosportam smagajā laika periodā. Ārvalstu pieredze rāda, ka pat viszemākā ranga autoreitinga mačus var padarīt interesantus skatītājiem. Ari ar dalībnie kiem problēmām nevajadzētu rasties • pēc svētdienas startiem no sportistiem tika saņemtas labas atsauksmes. Pat tāds visnotaļ respektējams cilvēks un autobraucējs kā Juris Belmers par aizvadītajiem braucieniem teica: ‘Nekāda vaina!* Zinot, ka līdzīgas sacīkstes notiks biežāk, sportisti varētu arī vairāk tām pielāgot savus braucamos • tas ievērojami palielinātu kravas mašīnu un ‘krokodilu* ātrumu.
Nedrīkst aizmirst ari finansiālo daļu • kaut arī autoreitings ir salīdzinoši lēts, līdzekļi ir vajadzīgi. Saprotoša pretimnākšana saņemta no uzņēmuma ‘Pirmaden*. Tautas sporta veidu komitejas vadītājam Šenfelda kungam nevajadzēja pat piecu minūšu, lai no *Pirmaden' ģenerāldirektora pirmā vietnieka Roberta Misāna saņemtu piekrišanu finansēt svētdienas sacīkstes. Pēc Misāna domām, šādam pasākumam ir perspektīva, tāpēc ‘Pirmaden’ var apvienot savas reklāmas intereses un atbalsta sniegšanu Latvijas autosportistiem. ‘Pirmaden’ piedalās arī citu sporta veida sacensību un dalībnieku finansēšanā.
Autoreitinga pamatakmens ir iemūrēts. Gaidīsim, kāds būs turpināums!
Rezultāti divu braucienu kopvērtējumā.
Kravas mašīnas 12. un 13. klase. E. Īle, A. Kopštāls, D. Tions. Bagiji 6. un 7. klase. A. Semešins, A. Māliņš, I. Oboruns. Vieglās mašīnas. J. Belmers, V. Žemčužins, A. Vecvagars
Andris BARKĀNS