Biķernieki, Rīga
25.07.1992
Rezultāti no protokola
A-1300, A-1600
Apļa garums: 3,662 km
Distance: 15 apļi = 54,93 km
Ātrākais aplis:
Startēja: 15
Finišēja: 12
10.klase
Apļa garums: 3,662 km
Distance: 10 apļi = 36,62 km
Ātrākais aplis:
Startēja: 6
Finišēja: 6
Formula 1300
Apļa garums: 3,662 km
Distance: 15 apļi = 54,93 km
Ātrākais aplis:
Startēja: 20
Finišēja:
Formula 1600
Apļa garums: 3,662 km
Distance: 15 apļi = 54,93 km
Ātrākais aplis:
Startēja: 12
Finišēja: 6
Par spīti dažādām vēstures kolīzijām, valdību maiņām, stagnācijas gadiem un pučiem, katru gadu Biķermeku trasē skatītājus pulcēja Dzintara volgas ātrumsacīkstes. Dažkārt Draudzības kausa vai Latvijas balvas starptautiskie automači izraisīja lielāku publikas interesi. Tomēr Dzintara volga visos laikos saglabāja savu seju, specifiku un stabilu prestižu šosejas sacīkšu cienītāju vidū. Šis gads izrādījies kā nekad smags Latvijas autosportam. Visas sezonas laikā tikai pāris mači šosejā. Taču Dzintara volga veiksmīgi pārcieta arī to. Atbilstoši laikam mainījies sacīkšu nosaukums - Rīgas taksometru parka sporta kluba Etna-Ferrum rīkotās sacensības saucās Dzintara aplis. Varbūt arī nepelnīti noniecinātas lielās vecās volgas - tās sagādājušas skatītājiem milzums prieka. Taču galvenais ir saglabāts - sacīkstes Dzintara aplis'92 notika. Tātad galvenais šķērslis līdzekļu trūkums - ir pārvarams. Šoreiz palīdzīgu roku sniedza SIA Vulkāns un Rīgas taksometru parks. Pirmajā startā - apvienotajā volgu un N klases braucienā - diemžēl neredzējām Juri Belmeri. Mašīnas dzinēja bloka defekts spieda viņu pamest Biķernieku trasi jau pēc kvalifikācijas treniņiem, kuros tradicionālais 42. numurs uzrādīja otro kontrollaiku. Arī piektā rezultāta īpašnieks vecmeistars Viktors Kalniņš uz starta neizgāja - treniņos sācis klabēt dzinējs. Līdzīgs liktenis piemeklēja arī mūsu Aleksandru Sorokinu - viņi bija tikai daži no sestdienas svelmainā karstuma upuriem. Braucienā stabils līderis bija Vitauts Taraile. Viņš startēja ar BMW M3 automobili. Lietuviešu sportists, pateicoties menedžeru darbībai un sponsoru atbalstam, šogad daudz startē Polijas, Čehoslovakijas un Vācijas trasēs. Arī apvienotajā sērijmašīnu A-1300 un A-1600 klases braucienā dalībnieki mocījās ar pārlieku lielas dzinēju karšanas problēmu. Startā drosmīgu apdzīšanas mēģinājumu izdarīja SIA Vulkāns braucējs Egīls Matīss. Taču sāncenši neļāva Egīlam to veiksmīgi noslēgt. Arī turpmākā sacīkšu gaita nebija labvēlīga - ilgu laiku viņš centās apdzīt Andreju Fenomenovu, taču bija spiests piekāpties Krievijas sportista bloķēšanas priekšā. Bet beidzamajos apļos jauna neveiksme - Egīls finišēja ar plīsušu aizmugurējā riteņa riepu. Arī otrās vietas ieguvējam A-1300 klases ieskaitē Rolandam Dūdām (Reabalt) neizdevās pilnībā parādīt savas spējas. 'Tik slikti vēl nekad nebiju braucis Jau pirmajos apļos pārkarsa dzinējs, un vajadzēja braukt tā, lai sasniegtu finišu," pēc sacīkstēm teica Rolands. Pirmo reizi šogad Biķernieku trasē redzējām Guntaru Judeiku (Valmieras "Lauktehnika"). Viņš visu braucienu bija bez problēmām un ieņēma trešo vietu aiz spēcīgākajiem Krievijas sportistiem. Guntars šosezon piedalās Polijas atklātajā čempionātā - no pieciem posmiem viņš startēja trijos. Pirmais brauciens beidzās ar riepas plīsumu pusapli pirms finiša, braucot otrajā pozīcijā. Otrajā posmā Guntars uzrādīja otro kontrollaiku, taču sacīkstēs sāka niķoties karburators, un finišā viņš bija "tikai" piektais. Bet trešajās sacīkstēs līdzīgi Dzintara aplim Guntars Judeiks ieņēma trešo vietu. Vēl čempionātā atlikuši divi posmi - cerēsim, arī tajos Guntars brauks veiksmīgi. Jāpiebilst, ka šajās Polijas sacīkstēs tikai divi dalībnieki - Judeiks un kāds Krievijas sportists - brauc ar VAZ mašīnām. Pārējie dod priekšroku modernākiem ārzemju modeļiem. Tādēļ Guntara Judeika rezultāti vērtējami vēl augstāk. Spēcīgāko formulu F-1600 klases braucienā jau pašā startā noslāpa viena no sacīkšu favorītiem igauņa Marta Kongo mašīnas dzinējs, un pārējie dalībnieki uzsāka sacensības, apbraucot pirmajā pozīcijā stāvošo auto. Bet arī tad, kad Kongo aizbrauca distancē, viņa mašīna drīz vien atgriezās boksos - īstenojās Marta pirmsstarta prognoze, ka dzinējs neizturēs augsto gaisa temperatūru un pārkarsīs. Tikmēr vadībā nostabilizējās komandas Forums braucēji Raimonds Dzintars un Indulis Rukuts. Šķita, nekas nevar traucēt Raimondam nobeigt sacīkstes kā uzvarētājam. Taču skatītājus gaidīja pārsteigums - metru pirms finiša taisnes viņa mašīna apstājās. Raimonds no tās izkāpa, sāka rosīties ap dzinēju, tad novilka ķiveri un pārstūma savu auto pāri finišam tikai tad, kad sacīkstes beidza to uzvarētājs Indulis Rukuts. Pec brauciena Raimonds atbildējama mašīna esot vienkārši apstājusies - izslēdzies kāds slēdzis. Sniegt tuvākus komentārus viņš atteicās. lespējams tā bija komandas iekšējā politika, bet varbūt tiešām Raimondam kaut kas izslēdzās. Tomēr nevar noliegt abu braucēju augsto sniegumu sacīkstēs - Dzintars brauca kā līderis, neskatoties, ka jau treniņos pārstāja darboties trešais ātrums. Savukārt Rukuts īsi pirms starta beidza mainīt sadegušo dzinēja galvas blīvi un sacīkšu noslēgumā tikai ar lielām pūlēm pārkārsušo motoru izdevās "aizvilkt" līdz finišam. RAF-Latvija-Motors braucējam Andrim Štālam vajadzēja sacīkstes vērot no tribīnēm - viņa mašīnas dzinējs neizturēja karstumu jau treniņos. Pilnos apgriezienos plīsušais vārsts padarīja motoru neatjaunojamu. Arī F-1300 klases sportistiem daudz rūpju sagādāja karstais laiks. Neveiksminieku vidū izrādījās arī Māris Ozoliņš un Jānis Kivlenieks viņiem vairākkārt vajadzēja iegriezties boksos pēc palīdzības. Bet uzvaru izcīnīja Igaunijas braucējs Jāks Kūls. Tiesa, kā līderis visu distanci brauca daudzsološais Kūla tautietis Rains Pilve. Taču viņš izdarīja pāragru startu un par to saņēma 60 soda sekundes. Godalgu par otro vietu saņēma mūžam jaunais maskavietis Edgards Lindgrēns - neraugoties uz 62. dzimšanas dienu, viņš joprojām ir starp galvenajiem kandidātiem uz uzvaru. Sacīkšu rezultāti tika iekļauti Latvijas Čempionāta pirmā posma ieskaitē.
Ja Biķerniekos sacīkstes jau aizvadītas, tad citā autosporta kompleksā Mūsa - gatavošanās darbi vēl rit pilnā sparā. Bauska gatavojas augusta beigās uzņemt Eiropas krosa čempionāta sestā posma dalībniekus. Čempionāts notiek divās klasēs vieglo mašīnu D-2 un bagiju D-3 klasē (abās klasēs dzinēju darba tilpums līdz 3500 kub. cm). Vieglo mašīnu klasē jau pieteikumus atsūtījuši visi pašreizējie čempionāta pirmā trijnieka braucēji. Pēc četriem posmiem vadībā ir francūzis Fabriss Marīzs, viņa brālis Marks trešais. Starp viņiem kopvērtējumā iespraucies pagājušā gada Eiropas vicečempions, 1990. gada čempions vācietis Rolfs Folands - arī viņš augustā būs Mūsas trasē. No mūsu sportistiem dalībnieku sarakstā jau iekļāvuši savus vārdus Pēteris Neikšāns (Aronson Racing), Gints Bujān§ (RAF-Latvija-Motori) un Haralds Sagbazjans (Mūsa). Bagijos jau pieteikušies 27 dalībnieki np Francijas, Holandes, Šveices (pirmo reizi Mūsā), Čehoslovakijas un Krievijas. Arī šajā klasē redzēsim visus līderus - pašlaik čempionātā pirmais ir francūzis Dominiks Duburgs, aiz viņa pagājušā gada čempionāta laureāts čehs Jirži Badošs un pie mums loti labi pazīstamais Jaroslavs Hošeks, kurš pirmo reizi Latvijā brauca jau 1985. gadā. Novadošajiem Eiropas čempionāta krosistiem vēl jāmin austrieši Herbeds Rammels un Villijs Rosels - arī viņu mašīnas redzēsim Mūsā. Žēl - krosista karjeru pādraucis mūsu Nikolajs Tions. Bet, kaszin, varbūt arī viņš noņems no vadža savu ķiveri. Tātad Eiropas čempionāta posms Bauskā - šāgada lielākās autosacīkstes Latvijā. Par sagatavošanas darbiem informēsim arī turpmāk.
Adris BARKĀNS
Sports, Nr.123-124 (29.07.1992)