Māris Vīgants

Dzimis 1957.gada 29.jūlijā

Mārim Vīgantam sportiskajā karjerā nav spožu panākumu un uzvaru. Tāpat kā daudziem tā laika pusaudžiem viņam ļoti interesēja automašīnas un kopš bērnības gribējās līdzināties saviem elkiem, kuri traucās sacīkšu trasēs. Diemžēl tikt pie sacīkšu automobiļa stūres tolaik bija vēl grūtāk, nekā mūsdienās.

1979.gadā Māris Vīgants nokļuva Rīgas Vagonu Rūpnīcas autosporta sekcijā un kopā ar kluba biedru un draugu Ilju Jansonu sāka piedalīties šosejas sacensībās ar vecu Estonia-15M formulu. Komandas biedrs bija pirmais Māra treneris, padomdevējs un skolotājs, kā arī liels motoru speciālists.

1980.gadā Māris Vīgants jau pārstāvēja Jūrmalas tehnisko sporta veidu klubu. Šajā klubā brauca tolaik vēl jaunais, bet jau pieredzējušais Andris Štāls. Ar šādu komandas biedru blakus, arī Māra Vīganta rezultāti uzlabojās. Jau sezonas atklāšanas sacensībās Māris kāpa uz goda pjedestāla trešā pakāpiena. Baltijas čempionātā Māris ierindojās 5.vietā un Latvijas čempionāta ieskaitē bija trešais. Šajā gadā notika debijā PSRS čempionātā Kijevā – 8.vieta.

1981.gadā līdz finišam neizdevās nokļūt ne reizi.

1982.gadā F-Molodežnaja piedzīvoja savas pēdējās dienas un bija pienācis laiks pārsēsties nopietnākā tehnikā. Savulaik F-Molodežnaja bija izveidota kā pirmais solis jauniešiem uz jaudīgākām formulām, taču astoņdesmito gadu sākumā šīs mašīnītes bija morāli un fiziski novecojušas. Jaunas formulas vairs netika ražotas un arī piloti pārsvarā bija jau pieauguši vīri. Jūrmalas TSK iegādājās vairākas Vostok klases formulas. Ar Estonia-20 sāka braukt arī Māris Vīgants.

1983.gadā Māris aizvadīja jau pilnvērtīgu sezonu. Sezonas atklāšanas sacensībās tika izcīnīta 3.vieta F-3 braucienā. Pārējie sasniegtie rezultāti bija pieticīgāki.

Pirms 1984.gada sacīkšu sezonas Māris Vīgants atjaunoja Rukuts-1 formulu, ar kuru Indulis Rukuts cieta avārijā iepriekšējā gadā. Uz šo auto tika liktas lielas cerības, taču cerētie rezultāti izpalika. Sezonas otrajā pusē diemžēl arī Māris piedzīvoja diezgan nopietnu starpgadījumu ar šo formulu, labi ka pašam nebija ne skrambiņas.

1985.gadā Māris Vīgants turpināja startēt ar formulā Vostok ar Estonia-20 formulu, taču konkurēt finansiāli un materiāli labāk nodrošinātiem konkurentiem kļuva aizvien grūtāk. Pamazām nostiprinājās doma, ka ieguldītais laiks, darbs un finanses neatmaksājas, un ka šādai amatieru sportošanai jāliek punkts.

Vēlāk tēva pēdās gāja arī Māra dēls – Lauris Vīgants. Vairākus gadus viņš piedalījies kartinga sacensībās, bet 2001.gadā sēdās atjaunotā Estonia-21.10 formulā un vairākas sezonas piedalījās sacensībās. Arī šobrīd Māris Vīgants bez tehnikas nevar iztikt. Viņš strādā nelielā darbnīcā un nodarbojas ar angļu sporta mašīnu Super Seven būvēšanu, kā arī veic citus specifiskus darbus sporta automašīnām.